ایران: حمله اسرائیل به خبرنگاران جنایت جنگی است
(last modified Fri, 25 Oct 2024 12:32:50 GMT )
عقرب 04, 1403 17:02 Asia/Kabul
  • ایران: حمله اسرائیل به خبرنگاران جنایت جنگی است
    ایران: حمله اسرائیل به خبرنگاران جنایت جنگی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، بمباران محل اقامت خبرنگاران در جنوب شرق لبنان توسط رژیم صهیونیستی را نمونه دیگری از جنایت جنگی اسراییل دانست.

به گزارش رادیو دری؛ «اسماعیل بقایی هامانه» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس،هدف قرار دادن محل اقامت خبرنگاران در جنوب شرق لبنان توسط رژیم صهیونیستی در بامداد جمعه را که منجر به شهادت غسان نجار و وسام قاسم تصویربردار و محمد رضا تکنیسین پخش، از دو شبکه المیادین و المنار شد را محکوم کرد و آن را نمونه دیگری از جنایت جنگی وحشیانه اسرائیل خواند.

بقایی افزود: رژیم اسرائیل تنها در یک سال گذشته ۱۸۰ خبرنگار و اصحاب رسانه را کشته است و این در حالی است که روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه‌ تحت حمایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: طبق کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹ به ویژه کنوانسیون سوم ژنو، و پروتکل‌های الحاقی ۱۹۷۷، به ویژه ماده ۷۹ پروتکل الحاقی اول در مورد حمایت از خبرنگارانی که در مأموریت‌های حرفه‌ای خطرناک در مناطق درگیری مسلحانه مشغول به کار هستند، خبرنگاران و تجهیزات آنها به عنوان اشخاص و اشیاء غیرنظامی مصونیت دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۲۳ سپتامبر در پی شکست در دستیابی به اهداف یکسال پیش خود در غزه با آغاز حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان، دامنه جغرافیایی جنایات و خونریزی های خود را گسترش داد.

براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات رژیم صهیونیستی تاکنون موج شهادت دو هزار و ۵۹۳ نفر شده است.

1600 حمله به خبرنگاران طی یک سال گذشته

گزارشگر سازمان ملل: حمله اسرائیل به خبرنگاران الجزیره حمله به آزادی رسانه‌هاست

 

کلیدواژه