خوشرو: نشست شورای امنیت تایید مجدد پایبندی ایران به برجام بود
(last modified Thu, 19 Jan 2017 04:03:54 GMT )
جدی 30, 1395 08:33 Asia/Kabul
  • خوشرو: نشست شورای امنیت تایید مجدد پایبندی ایران به برجام بود

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: آن چه در نشست توجیهی شورای امنیت گذشت، گواه و تایید اجرای تعهدات برجامی ایران از سوی نمایندگان کشورهای حاضر در این نشست بود.

به گزارش ایرنا، "غلامعلی خوشرو" چهارشنبه شب در پی نشست توجیهی شورای امنیت که به منظور ارزیابی روند اجرای قطعنامه 2231 این شورا برگزار شد، در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: اغلب کشورهای عضو شورای امنیت از روند در حال گسترش اجرای برجام به عنوان یک دستاورد مهم در عرصه دیپلماسی چند جانبه حمایت و خواستار پایبندی همه طرف ها به این توافق شدند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: کشورهای عضو شورای امنیت این توافق را موجب گشایش و افزایش قابل توجه همکاری های اقتصادی دانستند.

خوشرو همچنین گفت: مواضع آمریکا و انگلیس در این نشست که تحت عنوان دخالت های ایران در منطقه و در اشاره به تحولات سوریه و یمن ابراز شد، بیش از آنکه به موضوع جلسه ارتباط داشته باشد نشانگر ناخشنودی عمیق آن ها از شکست تروریست ها در سوریه و نرسیدن به اهدافشان در یمن بود.

خوشرو افزود: سرخوردگی این کشورها امری طبیعی است زیرا با وجود فروش میلیاردها دلار اسلحه از جمله بمب های خوشه ای انگلیسی به متجاوزان و به کارگیری مستمر این سلاح ها علیه مردم مظلوم یمن، مقاومت مردم این کشور همچنان ادامه دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه شب در نشستی که با هدف بررسی پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برگزار شده بود اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات هسته ای خود در قالب برجام پایبند بوده است.

 

کلیدواژه