رئیس مجلس ملی پاکستان: ایران همسایه ای مهم و کشوری تاثیرگذار در جهان اسلام است
(last modified 1395-11-08T19:02:00+00:00 )
دلو 08, 1395 23:32 Asia/Kabul
  •  رئیس مجلس ملی پاکستان: ایران همسایه ای مهم و کشوری تاثیرگذار در جهان اسلام است

رئیس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط برادرانه میان کشورش و جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران را نه تنها کشور برادر و همسایه ای مهم، بلکه عضوی بسیار تاثیرگذار در منطقه و جهان اسلام می دانیم.

به گزارش ایرنا، "ایاز صادق" عصر جمعه در دیدار "علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در اسلام‌آباد، با اشاره به اهمیت حفظ وحدت جهان اسلام خاطر نشان کرد: همیشه تلاش کرده ایم در جهت وحدت جهان اسلام گام برداریم و توطئه های تفرقه افکنانه را خنثی کنیم.

رئیس مجلس ملی پاکستان همچنین با اشاره به تحولات جاری منطقه و اهمیت همگرایی کشورهای اسلامی برای مقابله با چالش های پیش رو، بر ضرورت وحدت میان شیعه و سنی تاکید کرد.

بروجردی نیز در این دیدار، ضمن ابلاغ سلام گرم "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به "ایاز صادق"، اظهارات وی را در خصوص ضرورت وحدت جهان اسلام برای مقابله با تهدیدات مشترک مورد تایید و تاکید قرار داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران همچنین از نقش مثبت و مواضع سازنده پاکستان در زمینه ایجاد وحدت و همگرایی میان کشورهای اسلامی تقدیر کرد.

"علاءالدین بروجردی" از وجود روابط برادرانه میان مسلمانان اهل تسنن و تشیع در پاکستان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: در ایران نیز وحدت و برادری میان مسلمانان اهل تسنن و تشیع حاکم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با اشاره به جایگاه ویژه پاکستان در قلوب مقامات و مردم ایران، گفت: پاکستان را همسایه ای مهم و برادر اسلامی خود می دانیم.

"علاءالدین بروجردی" همچنین خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با پاکستان در همه زمینه ها آمادگی کامل دارد.

علاء الدین بروجردی روز چهارشنبه با هدف گفت وگو درباره روابط دوجانبه، تحولات مهم منطقه و تقدیم دعوتنامه به مقامات عالی پاکستان برای شرکت در کنفرانس بین المللی فلسطین در تهران وارد اسلام آباد شد و با رئیس مجلس سنا، مشاور نخست وزیر در امور خارجی، و رئیس کمیسیون دفاعی سنای پاکستان رایزنی کرده است.

 

کلیدواژه