روحانی: جواب ملت ایران به تهدیدها قاطع خواهد بود
(last modified Fri, 10 Feb 2017 10:06:29 GMT )
دلو 22, 1395 14:36 Asia/Kabul
  • روحانی: جواب ملت ایران به تهدیدها قاطع خواهد بود

"حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم ایران هرگز از مسیر حمایت از انقلاب اسلامی، تحقق آرمان‌های امام خمینی ( ره ) و رهبر معظم انقلاب اسلامی خارج نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار برون مرزی؛ رییس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن در میدان آزادی تهران تاکید کرد: انقلاب اسلامی نقطه عطف مهم تاریخ ایران است که کشور را از وابستگی به بیگانگان و آمریکا آزاد کرد و سرنوشت مردم را در اختیار خودشان قرار داد.

روحانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی اولین انقلاب در جهان است که مردمش پس از وقوع آن در کمتر از دوماه به پای صندوق‌های رای رفتند و به نظام مورد نظرشان رای "آری" دادند. 

رییس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تازه‌کارانی که قدرت را در برخی کشورهای منطقه و آمریکا در دست گرفته‌اند باید بدانند که در برابر ملت ایران باید فقط  با احترام  و تکریم حرف بزنند.

روحانی با بیان این که جواب ملت ایران به تهدیدات قاطع خواهد بود افزود: کسانی که دولت و نیروهای مسلح ایران را تهدید می‌کنند، آگاه باشند که مردم ایران با مقاومت، قدرت، هوشیاری و منطق در مهمترین بزنگاه‌های تاریخ، خود را نشان داده‌اند. 

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که جمهوری اسلامی هرگز به دنبال تنش نبوده است و نیست، تاکید کرد: بدخواهان از هرگونه چشم‌داشت و تعدی به ایران اسلامی برحذر باشند، زیرا ایران قدرتمند است و کسی نمی‌تواند چشم بدی به آن داشته باشد. 

روحانی گفت: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرگز مسیر خود را گم نکرد و در عرصه  بین‌المللی شرایط تهدید را به صلح تبدیل کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره دستیابی دانشمندان هسته‌ای ایران به سانتریفیوژ "آی آر هشت"  گفت: تا سال گذشته، دشمنان پیشرفت و توسعه ایران اجازه وارد شدن حتی یک گرم کیک زرد به ایران را نمی‌دانند، اما اخیرا بیش از 350 تُن اورانیوم  و کیک زرد وارد ایران شده است.

 

کلیدواژه