قاسمی: نشست ژنو درباره حل بحران سوریه به بهار آینده موکول شد
(last modified Thu, 16 Feb 2017 09:36:53 GMT )
دلو 28, 1395 14:06 Asia/Kabul
  • قاسمی: نشست ژنو درباره حل بحران سوریه به بهار آینده موکول شد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران از موکول شدن نشست ژنو سوئیس، ویژه مذاکرات صلح سوریه به بهار آینده خبر داد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما؛ تصریح کرد: قرار بود، نشست ژنو زودتر برگزار شود اما پس از نشست آستانه قزاقستان، پیشنهادهایی از سوی ایران، روسیه و ترکیه ارائه و مقرر شد "استفان دی‌میستورا" نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برگزاری نشست ژنو را برای آمادگی بیشتر به تعویق بیاندازد.

قاسمی افزود: دو روز قبل معاون دی‌میستورا اعلام کرد برای نمایندگان 20 کشور جهان دعوتنامه ارسال کرده است و باید دید نتایج نشست آستانه چه خواهد شد، چون نشست ژنو هم می‌تواند ادامه دهنده راه آستانه باشد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین با اشاره به برگزاری نشست آستانه گفت: بررسی مسائل سیاسی و تحولات مرتبط با سوریه به علت مداخله عوامل مختلف در صحنه سیاسی این کشور کار ساده‌ای نیست.

قاسمی تصریح کرد: تاکنون ایران، روسیه و ترکیه توانسته‌اند گام‌هایی را برای حل بحران سوریه بردارند و دور یک میز مذاکره کنند، اگرچه حضور در کنار میز مذاکره به معنی اشتراک نظر کامل در همه مسائل سوریه نیست.

سومین دور از مذاکرات صلح سوریه که قرار بود روزچهارشنبه در آستانه قزاقستان آغاز شود، به دلیل حضور نیافتن هیات معارضان مسلح و ترکیه به روز پنجشنبه موکول شد و این مذاکرات در حال برگزاری است. 

مذاکرات سوریه در آستانه با ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران و روسیه و همکاری ترکیه، با هدف برقراری صلح در سوریه ترتیب داده شده است.

کلیدواژه