دلو 30, 1395 08:29 Asia/Kabul
  • پاسخ ظریف به اظهارات بی پایه و اساس نتانیاهو

وزیر امور خارجه ایران جمعه شب در توئیتی به ادعاهای اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه برنامه های دفاعی موشکی ایران واکنش نشان داد.

«محمد جواد ظریف» در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت، تنها رژیم دارای سلاح هسته ای و موشک های قاره‌پیما در خاورمیانه با تاریخی مملو از تجاوزگری، ابزارهای دفاع مشروع ایران از خود را با اخبار جعلی، دستمایه ایران هراسی قرار داده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در نشست خبری مشترک با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، برنامه های صلح آمیز هسته ای و دفاعی موشکی ایران را تهدیدی برای امنیت اسرائیل و آمریکا خوانده بود.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز روز چهارشنبه یادآوری کرد: زرادخانه اتمی رژیم صهیونیستی خود بزرگ ترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه و جهان است.

قاسمی افزود: این ادعاهای ناروا به وسیله رژیمی تکرار می شود که به هیچ قانون و مقررات بین المللی پایبند نیست و صدها کلاهک در زرادخانه اتمی خود دارد.

بر اساس گزارش سرویس‌های اطلاعاتی غربی، اسرائیل حدود ۴۰۰ کلاهک اتمی در اختیار دارد که قدرت تخریبی هر کدام از آن ها بیشتر از بمبی است که هیروشیما ژاپن را هدف قرار داده بود.

 

کلیدواژه