دیدار چند تن از رئیسان مجالس کشورهای شرکت کننده در کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین با روحانی
(last modified 1395-12-04T11:09:55+00:00 )
حوت 04, 1395 15:39 Asia/Kabul
  • دیدار چند تن از رئیسان مجالس کشورهای شرکت کننده در کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین با روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران، با رئیس مجلس شورای ملی فلسطین و رئیسان مجالس اوگاندا، اردن، مالزی ، لبنان و سوریه دیدار و گفتگو کرد.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار "سلیم الزعنون" رئیس مجلس شورای ملی فلسطین گفت: ایران مساله فلسطین را در صدر مسایل جهان اسلام می داند و برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

روحانی تصریح کرد: برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین نشان دهنده اراده تغییر ناپذیر ایران برای حمایت از مردم فلسطین است.

"سلیم الزعنون" رئیس مجلس شورای ملی فلسطین نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت فلسطینی ها در کرانه باختری و غزه گفت: نباید هیچ مساله ای موضوع فلسطین و مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را تحت الشعاع قرار دهد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار "ربکا کاداگا" رئیس مجلس نمایندگان اوگاندا اقدامات رژیم صهیونیستی را با هدف فراموشی مساله فلسطین دانست و تاکید کرد: با توجه به شرایط منطقه و جهان همه کشورها باید حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین با صدای رساتر اعلام کنند.

روحانی همچنین روابط ایران و اوگاندا را رو به جلو دانست و گفت:  باید زمینه های حضور شرکت های ایرانی در آفریقا و بویژه اوگاندا با تقویت همکاری های مشترک بانکی ، بیش از پیش مهیا شود.

"ربکا کاداگا" رئیس مجلس نمایندگان اوگاندا نیز با قدردانی از برگزاری موفق نشست تهران، گفت: موضوع فلسطین موضوع اساسی و مهم همه کشورهای اسلامی و آزادی خواه است.

رئیس قوه مجریه ایران همچنین در دیدار "عاطف یوسف صالح الطراونه" رئیس مجلس نمایندگان اردن گفت: ایران برای تعمیق روابط دوجانبه و همفکری و همکاری مشترک با اردن در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه، آمادگی دارد.

رئیس جمهوری ایران افزود: ریشه عمده مشکلات منطقه ناشی از اشغالگری صهیونیست ها، مداخله آمریکا از جمله اشغال افغانستان و عراق ، تلاش برای ایجاد خاورمیانه جدید و تحمیل تروریسم به منطقه از سوی آمریکا است.

"عاطف یوسف صالح الطراونه" رئیس مجلس نمایندگان اردن نیز در این دیدار گفت: کشورش علاوه بر گسترش و تعمیق روابط با تهران در همه حوزه ها ،  تمام تلاش خود را برای حمایت از مردم فلسطین بکار گرفته است.

روحانی در دیدار "باندیکار امین حاجی مولیا" رئیس مجلس مالزی هم با اشاره به اراده دو کشور برای تقویت مناسبات تهران و کوآلالامپور، گفت: ایران و مالزی باید در زمینه مسایل جهان اسلام و موضوع فلسطین ، رایزنی‌ها و همکاری‌های سازنده‌ داشته باشند.

"باندیکار امین حاجی مولیا" رئیس مجلس مالزی نیز در این دیدار موضوع فلسطین را برای امت اسلامی حائز اهمیت فراوان دانست و بر همکاری هر چه بیشتر دو کشور در حل و فصل مسایل جهان اسلام، تأکید کرد.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در دیدار "نبیه بری" رئیس مجلس لبنان هم  اراده جمهوری اسلامی ایران را ایجاد صلح و ثبات در منطقه ، حسن همجواری با همسایگان و حل و فصل مشکلات موجود از طریق مفاهمه و مذاکره دانست.

"نبیه بری" رئیس مجلس لبنان نیز در این دیدار با بیان اینکه تهران و بیروت از منافع و دشمن مشترکی برخوردار هستند، تصریح کرد: ایران به علت قرار گرفتن در کنار ملت فلسطین و ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان، فشارهای سنگینی را تحمل می‌کند.

"حسن روحانی" رئیس‌ جمهوری ایران همچنین در دیدار"هدیه عباس" رئیس مجلس سوریه ، این کشور را خط مقدم مقاومت در منطقه توصیف کرد و گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه تا پیروزی نهایی ادامه خواهد یافت.

روحانی برقراری صلح و ثبات در سوریه را به نفع فلسطین و منطقه دانست و  ابراز امیدواری کرد کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بتواند گام مهمی در مسیر حل و فصل مسایل منطقه بردارد.

"هدیه عباس" رئیس مجلس سوریه نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت هماهنگی ایران و سوریه در مقابله با تروریسم گفت: کشورش برای تحکیم مناسبات همه جانبه با ایران اهمیت بسیار ویژه‌ای قایل است.

 

 

 

 

کلیدواژه