آنکارا: ایران همسایه ای مهم برای ترکیه است/ طرفدار افزایش تنش با تهران نیستیم
(last modified 1395-12-05T05:14:07+00:00 )
حوت 05, 1395 09:44 Asia/Kabul
  •  آنکارا: ایران همسایه ای مهم برای ترکیه است/ طرفدار افزایش تنش با تهران نیستیم

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز چهارشنبه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همسایه ای مهم برای ترکیه است خاطر نشان کرد: آنکارا طرفدار افزایش تنش ها با تهران نیست.

رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه ترکیه اخیرا در ادعاهایی بی‌اساس و اظهارات ضد ایرانی، تهران را به مداخله در امور کشورهای منطقه متهم کرده‌ بودند که با پاسخ قاطع مقامات ایرانی روبرو شدند.

به گزارش ایرنا، «ابراهیم کالین» در بخش دیگری از اظهارات خود مواضع ترکیه را در به اصطلاح مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق مشخص عنوان کرد و مدعی شد، آنکارا به خاطر منطقه، آینده مردم سوریه و امنیت ملی خود در حال مبارزه با تروریست ها در داخل و خارج مرزهای ترکیه است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه افزود: آنکارا برای مقابله با عناصر تهدید کننده امنیت ملی خود در هرجا از جمله «حلب»، «الباب»، «رقه» (سوریه) و «تلعفر» و «سنجار» (عراق)، تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد و برای این کار از هیچ کسی اجازه نمی گیرد.

ترکیه ماه ها است بدون اجازه دولت های عراق و سوریه و به طور غیر قانونی صدها نظامی خود را به بهانه مبارزه با تروریسم وارد این دو کشور کرده و همواره به اعتراضات بغداد و دمشق برای خروج نیروهای خود بی توجهی می کند. این در حالی است که بحران در سوریه و عراق با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت آمریکا، عربستان، ترکیه و متحدانشان آغاز شده است.

 

کلیدواژه