ظریف : سیاستهای نادرست ؛ موجب بحران گرد و غبار و کم آبی در منطقه شده است
(last modified Fri, 24 Feb 2017 11:19:21 GMT )
حوت 06, 1395 15:49 Asia/Kabul
  •  ظریف : سیاستهای نادرست  ؛ موجب بحران گرد و غبار و کم آبی در منطقه شده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت ، سیاست های نادرست منجر به بیابانی شدن، بحران گرد و غبار و کم آبی در کل منطقه خاورمیانه شده است.

به گزارش ایرنا، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در تهران افزود: یکی از حوزه هایی که می تواند زمینه اعتماد سازی منطقه ای را فراهم کند و همه کشورهای منطقه بدون توجه به سیاست هایشان به آن نیاز دارند همکاری در حوزه محیط زیست است.

ظریف تصریح کرد: همه همسایگان ایران باید برای مقابله با خطراتی که از گذشته توسط رژیم های ظالم در منطقه به خصوص صدام و برخی گروهای افراطی و تروریستی به ویژه داعش بر سر محیط زیست منطقه آورده‌اند یک همکاری جدی و اطمینان بخش و ضروری را شروع کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام نه تنها یک ضرورت محیط زیستی است بلکه یک ضرورت سیاسی و امنیتی است و هیچ موضوعی به اندازه محیط زیست نیازمند  همکاری، هم فکری و تشریک مساعی جامعه بین المللی نیست.

وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد: بزودی تلاش جمعی در حوزه محیط زیست، اقتصاد و فقرزدایی ، امنیت و مبارزه با افراط و تروریسم در جهان صورت گیرد.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست امروز جمعه با شعار «اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی» با حضور شرکت های ایرانی و بیست شرکت از آلمان، کره جنوبی، انگلیس، هلند، ایتالیا، دانمارک، چین، سوئد، فنلاند، نیوزلند، فرانسه، ژاپن، روسیه، نروژ و اتریش به مدت 4 روز در تهران آغاز به کار کرد.

وزیر محیط زیست ایتالیا، قائم مقام وزیر محیط زیست آلمان، مدیرکل محیط زیست اتحادیه اروپا، ، تعدادی از تشکل های محیط زیستی و برخی سفیران و دیپلمات ‌های خارجی مقیم تهران در مراسم افتتاح این نمایشگاه حضور داشتند.

 

کلیدواژه