حوت 09, 1395 15:40 Asia/Kabul
  • درخشش

خبر کسب دومین جایزه "اسکار" از سوی "اصغر فرهادی"، اسطوره فیلم سازی ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره اصغر فرهادی و برنده شدن دومین جایزه اسکار با فیلم «فروشنده» وی نوشت: اصغر فرهادی کارگردان ایرانی که هم اینک در کشور خود یک اسطوره است، در 44 سالگی دومین اسکار بهترین فیلم خارجی را برای فیلم «فروشنده» کسب کرد؛ جایزه‌ای که او برای دریافتش در مراسم حضور نداشت زیرا در اعتراض به فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سفر به آمریکا صرف‌نظر کرده بود.

خبرگزاری فرانسه شرکت نکردن اصغر فرهادی در مراسم اعطای جوایز اسکار را اعتراض وی به تصمیم ضد مهاجرتی ترامپ ارزیابی کرده است.

در بیانیه فرهادی که در این مراسم قرائت شد، آمده است غیبت در مراسم اسکار برای احترام به مردم ایران و شش کشور دیگری است که با قانون غیرانسانی که مهاجران را از ورود به آمریکا منع می‌کند، مورد بی احترامی قرار گرفته‌اند.

بیانیه فرهادی با تشویق گسترده حضار شرکت کننده در مراسم اسکار همراه شد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا چندی پیش دستور ممنوعیت ورود اتباع کشورهای اسلامی ایران، عراق، لیبی،یمن ،سوریه،سودان ،سومالی را صادر کرد که با موجی از اعتراضات داخلی و بین المللی مواجه شد.

 

کلیدواژه