حوت 11, 1395 10:25 Asia/Kabul
  • وزیرخارجه ترکیه: کشورش حمایت ایران در شب کودتا را هرگز فراموش نمی‌کند

وزیر امور خارجه ترکیه ، روابط کشورش و جمهوری اسلامی ایران را برادرانه توصیف کرد و گفت: آنکارا هرگز حمایت ایران از دولت و ملت ترکیه را در شب کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 فراموش نخواهد کرد.

"مولود چاووش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس  سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) در اسلام آباد در گفتگو با ایرنا، افزود: "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران در شب کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016   تا صبح همراه ما بیدار بود و آن شب تا صبح چهار بار با من تماس گرفت و ترکیه همیشه قدردان این توجه ارزشمند خواهد بود.

مولود چاووش اوغلو، تصریح کرد: ایران و ترکیه در موضوعات مختلف منطقه ای دارای تفاهم و اشتراک نظر هستند و دو کشور برای تقویت این روابط نیازمند گفتگوهای بیشتر برای جلوگیری از ایجاد فضای سوء تفاهم هستند.

چاووش اوغلو تاکید کرد: وجود اشتراکات فراوان میان ایران و ترکیه و مردم دو کشور در گسترش روابط برادرانه تهران- آنکارا در حوزه های مختلف بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری ترکیه هیچ فرصتی را برای گفتگو با رئیس جمهوری ایران از دست نمی دهد، گفت: "حسن روحانی" و "رجب طیب اردوغان" رئیسان جمهوری ایران و ترکیه در حاشیه اجلاس  سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) در اسلام آباد در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و به ویژه عراق و سوریه دیدار و گفتگو می کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص تحولات سوریه هم گفت:  ترکیه و ایران در خصوص آتش بس در سوریه و حل بحران سوریه از طریق راه های سیاسی و ارائه کمک های انسانه دوستانه به مردم آن کشور بدون تبعیض اشتراک نظر دارند.

 

کلیدواژه