تاکید سفیر ایران بر پیگیری موضوع بی‌احترامی به ایرانیان در مرز ترکیه
(last modified 1395-12-12T09:48:24+00:00 )
حوت 12, 1395 14:18 Asia/Kabul
  • تاکید سفیر ایران بر پیگیری موضوع بی‌احترامی به ایرانیان در مرز ترکیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه از پیگیری جدی موضوع ضرب و شتم و بی‌احترامی به ایرانیان در مرز بازرگان ایران و «گوربولاغ» ترکیه خبر داد.

«محمدابراهیم طاهریان‌فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه امروز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: صحت فیلم ضرب و شتم و بی‌احترامی به ایرانیان هنوز تایید نشده و در حال بررسی است.

طاهریان‌فرد، حفظ و حراست از حقوق و احترام ایرانیان را از جمله دغدغه‌های نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور دانست و گفت: شهروندان ایرانی اگر شکایتی دارند به دفاتر نمایندگی وزارت خارجه ایران در ترکیه و یا مراجع مرتبط در داخل ایران اطلاع دهند تا به طور قاطع پیگیری شود.

سفیر ایران در ترکیه تاکید کرد: وزارت خارجه ایران اجازه بی احترامی به اتباع ایرانی در کشورهای همسایه را نداده است و به هرگونه بی احترامی و ضرب و شتم واکنش متناسب و برابر قوانین و عرف روابط بین المللی نشان خواهد داد.

طی دو روز اخیر فیلمی در فضاهای مجازی منتشر شده که در آن تعدادی از افراد مورد بی‌احترامی و ضرب و شتم قرار می‌گیرند. منتشرکنندگان اعلام کردند این فیلم مربوط به رفتار ماموران ترکیه با اتباع ایران در مرز گوربولاغ ترکیه و مقابل مرز بازرگان در شمال غرب ایران است.

مرز بازرگان ـ گوربولاغ مهمترین مرز زمینی ایران و ترکیه محسوب می‌شود.

کلیدواژه