حوت 18, 1395 17:17 Asia/Kabul
  • کمک مالی به بیش از 1900 بیمار مهاجر در «خراسان رضوی»

عضو کمیسیون بخش پزشکی «مؤسسه خیریه سیدالشهدا» گفت: در سال جاری در مجموع به 1926 بیمار فقط در خراسان رضوی کمک و مساعدت مالی شده که بخشی از این هزینه‌ها برای دیالیز بیماران به مصرف رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس،نشست هم اندیشی جمعی از خیرین مهاجر افغانستانی روز گذشته در سالن اجتماعات مؤسسه خیریه سیدالهشدا(ع) مشهد برگزار شد.

«سید ابوطالب مظفری»، مسئول مؤسسه فرهنگی «در دری» در این مراسم طی سخنانی ضمن اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ خیرخواهی گفت: از اینکه در نشستی حضور یافته‌ام که افرادی در آن برای گسترش فرهنگ خیرخواهی تلاش می‌کنند، بسیار خرسندم چراکه چنین امری بسیار ارزشمند است.

وی افزود: انسان‌ها در خیلی از موارد با دیگر موجودات این عالم شریک بوده و طبیعت به طور مساوی به همه موجودات امکان حیات بخشیده است اما این انسان است که با توجه به غریزه وجودی خود در راه ترویج و گسترش فرهنگ خیرخواهی قدم بر می‌دارد.

مظفری تصریح کرد: دین مبین اسلام نیز به انسان‌ها سفارش کرده تا برای پاک زیستن و اعتلای فردی فضیلت‌های اخلاقی را در جامعه گسترش دهند. 

مظفری خاطر نشان کرد: در جامعه افغانستان و مهاجر افرادی که سعی می‌کنند این فضایل را در خود پرورش دهند کم نیست.

«محمد طاهر رضایی» عضو کمیسیون بخش پزشکی «مؤسسه خیریه سیدالشهدا» در ادامه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در بخش درمان برای مهاجرین افغانستانی را تشریح کرد و گفت: در سال جاری در مجموع به 1926 بیمار فقط در خراسان رضوی کمک و مساعدت مالی شده که بخشی از این هزینه‌ها برای دیالیز بیماران به مصرف رسیده است.

این فعال اجتماعی ضمن ابراز خرسندی از صدور بیمه سلامت برای مهاجرین افغانستان گفت: بیمه سلامت کمک بزرگی به بیماران خاص از جمله بیماران دیالیزی کرده است.

«غلام سرور حمیدی» مسئول مؤسسه خیریه سید الشهدا نیز گزارشی از فعالیت‌های سال جاری توسط خیرین این مؤسسه ارائه کرد و گفت: طبق سنت هر ساله در روزهای پایانی سال، جشن نیکو کاری برگزار می‌شود و کمک‌های جمع آوری شده در آستانه عید نوروز به نیازمندان واقعی آن می‌رسد.

وی افزود: انتظار می‌رود که مهاجرین افغانستانی مانند هرسال در این اقدام خداپسندانه گام‌های بلندی بردارند.

وی خاطر نشان کرد: ما در سال گذشته علاوه بر کمک به نیازمندان مهاجر در داخل ایران کمک‌های فراوانی نیز به شهرهای داخل افغانستان و حتی مناطق جنوبی از داخل ایران ارسال کردیم که عمده این کمک‌ها توسط خیرین مهاجر در ایران و افغانستانی‌های مقیم کشورهای اروپایی جمع آوری شده بود.

این فعال اجتماعی تاکید کرد: تمامی کمک‌های صورت گرفته از وجوهات شرعی، صدقات و خیرات و برخی کمک‌های آزادی است که توسط خود مهاجرین به دست ما می‌رسد و ما تنها انتقال دهنده آنها به نیازمندان هستیم.

کلیدواژه