فرار رو به جلوی عربستان و اردن و تکرار اتهامات واهی ضد ایران
(last modified 1396-01-09T08:02:20+00:00 )
حمل 09, 1396 12:32 Asia/Kabul
  • فرار رو به جلوی عربستان و اردن و تکرار اتهامات واهی ضد ایران

پادشاه عربستان سعودی و پادشاه اردن در بیانیه‌ای مشترک با تکرار ادعاها و اتهامات ساختگی ضد ایران، تهران را به زعم خود به دخالت در کشورهای منطقه و حمایت از تروریسم متهم کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ بیانیه مشترک ضد ایرانی ریاض و امان در دیدار «سلمان بن عبدالعزیر» پادشاه عربستان با «عبدالله دوم»  پادشاه اردن در حاشیه نشست سران اتحادیه عرب در «امان» پایتخت اردن صادر شده است.

سران عربستان سعودی و اردن همچنین مدعی حمایت از حل سیاسی بحران سوریه و یمن شدند.

تکرار ادعاهای مقامات سعودی ضد ایران در چند روز گذشته در حالی است که «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد: ریشه تروریسم در منطقه، اندیشه‌های افراطی رشد یافته در عربستان سعودی است که امروز به شکل گروه‌های مختلف تروریستی ـ تکفیری بلای جان مردم منطقه و جهان شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: خطر واقعی در منطقه، تروریسم تکفیری و حامیان منطقه‌ای و بین المللی آن هستند که تحت پوشش مبارزه با تروریسم، فجیع‌ترین جنایت‌ها در منطقه را به نام خود ثبت کرده‌اند. 

عربستان سعودی تاکنون با حمایت مالی و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در سوریه و حملات هوایی به مردم بی‌گناه یمن به بهانه مبارزه با تروریسم باعث کشته شدن دهها هزار انسان بی‌گناه در این دو کشور شده است.

در همین حال، برخی از سرویس‌های امنیتی کشورهای عربی از جمله اردن درباره پیامدهای خطرناک حمایت از سیاست‌های تروریستی عربستان برای امنیت کشورشان هشدار داده‌اند.

مردم اردن هم در مخالفت با سیاست‌های تروریستی عربستان در منطقه، خواهان توقف حضور امان در جنگ با سوریه و ادامه آموزش گروه‌های تروریستی در اردن و اعزام این گروه‌ها به سوریه از خاک آن کشور شده‌اند.

کلیدواژه