حمل 15, 1396 10:13 Asia/Kabul
  • قرار گرفتن نام 13 دانشگاه ایران در بین دانشگاه‌های برتر دنیا

معاون امور بین‌الملل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران، با تاکید بر برنامه ریزی‌های انجام شده برای افزایش فعالیت‌های بین‌المللی این وزارت‌خانه در سال جاری، ‌گفت: 13 دانشگاه ایران در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند.

«حسین سالارآملی» معاون امور بین‌الملل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران تصریح کرد: در رتبه‌بندی موسسه «تامسون رویترز» در سال 2017، ۱۳ دانشگاه ایرانی در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفتند و این بیانگر پتانسل‌ ایران برای حضور در عرصه بین‌المللی است.

سالارآملی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دوره‌های آموزشی مشترک ایران با دو کشور کره‌جنوبی، هلند و برخی کشورهای اروپایی شروع شده است و دانشجویان بعد از اتمام دوره‌ها مدرک مشترک اخذ خواهند کرد.

معاون امور بین‌الملل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران همچنین با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری برای جذب دانشجویان خارجی گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۷۷۷ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های سراسری ایران و در مجموع ۵۱ هزار و ۴۱۰ دانشجوی خارجی در ایران مشغول به تحصیل هستند.

«محمد فرهادی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران چندی پیش اعلام کرد: رتبه علمی ایران در جهان بر اساس گزارش دو پایگاه استنادی اسکوپوس و ISI رتبه شانزده و در منطقه و جهان اسلام رتبه اول است.

 

کلیدواژه