حمل 17, 1396 13:34 Asia/Kabul
  • روحانی: پس از 63 سال صادرات ایران از واردات پیشی گرفت

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس آمار سال گذشته، صادرات ایران از واردات پیشی گرفت که این موضوع به عنوان یکی از مظاهر اقتصاد مقاومتی پس از 63 سال در ایران رقم خورده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه در آئین افتتاح و آغاز اجرای 18 طرح عمرانی در استان سمنان افزود: بر اساس آمار اعلام شده، صادرات کالاهای غیرنفتی ایران در ماه مارس گذشته 43 میلیارد و 900 میلیون دلار بود، در حالی که این میزان در سال قبل از آن 43 میلیارد و 600 میلیون دلار بوده، که نشان دهنده افزایش 300 میلیون دلاری صادرات بر واردات است.

روحانی تصریح کرد: در سال جاری با شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» باید ایجاد بیش از 700 هزار شغل در ایران هدف‌گذاری شود.

رئیس جمهوری ایران تصریح کرد: سال گذشته وضعیت ایجاد اشتغال به طور نسبی در ایران خوب بوده و 714 هزار شغل ایجاد شده است.

روحانی همچنین گفت: اقدامات خوبی برای توسعه همه استان‌های ایران ایجاد شده است و مردم، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و نیروهای مسلح باید به استفاده بهتر از ظرفیت‌ها کمک کنند.

رئیس قوه مجریه ایران روز پنجشنبه از طریق ارتباط مستقیم و ویدئو کنفرانس، دستور افتتاح 18 طرح اقتصادی و عمرانی استان سمنان را صادر کرد. این طرح‌ها در بخش‌های راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، کشاورزی، صنعت و امداد و نجات است.

 

کلیدواژه