حمل 23, 1396 07:58 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و روسیه بر لزوم تداوم عملیات کوبنده علیه تروریست ها

وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و روسیه در گفت و گویی تلفنی، ضمن بررسی آخرین تحولات میدانی سوریه بر همکاری و تلاش بیشتر برای وارد کردن ضربات کوبنده بر تروریست ها تأکید کردند.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با اشاره به اقدام تجاوزگرانه آمریکا در حمله به پایگاه هوایی «الشعیرات» استان حمص سوریه، تصریح کرد: این تجاوز آمریکا با هدف تقویت روحیه شکست خورده تروریست ها در سوریه صورت گرفت.

سردار دهقان همچنین تلاش برای بازسازی چهره مخدوش ترامپ در صحنه سیاسی آمریکا و انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلی این کشور را از دیگر اهداف تجاوز آمریکا به سوریه برشمرد.

وزیر دفاع ایران با بیان اینکه آمریکا برای جبران شکست تروریست ها در منطقه در حال اجرای سناریوی مشکوک و خطرناک به منظور ایجاد اجماع علیه دولت قانونی سوریه و توجیه حضور نظامی خود در منطقه است تأکید کرد: حاکمان جدید آمریکا با این اقدام نشان دادند که  نه تنها با تروریست ها مبارزه نمی کنند بلکه در راستای انسجام و تقویت روحیه تروریست ها و حامیان آنان گام بر می دارند.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی با تأیید اظهارات وزیر دفاع ایران بر ضرورت تقویت هرچه سریع تر ارتش و نیروهای مردمی سوریه در جنگ با تروریسم تأکید کرد.

شویگو گفت: روسیه مصمم است با استفاده از ظرفیت های خود در حوزه های سیاسی و نظامی ضربات قاطع و کوبنده تری به تروریست ها وارد و عرصه را بر آنان و حامیانشان تنگ تر کند.

 

کلیدواژه