استقبال گروه هفت از تلاش های ایران برای دستیابی به راه حل سیاسی در منطقه
(last modified Wed, 12 Apr 2017 04:50:18 GMT )
حمل 23, 1396 09:20 Asia/Kabul
  • استقبال گروه هفت از تلاش های ایران برای دستیابی به راه حل سیاسی در منطقه

وزیران امور خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به "گروه هفت" ، از تلاش های ایران برای دستیابی به راه حل سیاسی در منطقه استقبال کردند.

به گزارش ایرنا، وزیران امورخارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به "گروه هفت" در پایان نشست دوروزه در ایتالیا، با انتشار بیانیه ای مشترک، ضمن حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)،تلاش های تهران را برای دستیابی به راه حل سیاسی و مبارزه با تروریسم در منطقه موثر دانستند.

وزیران امورخارجه گروه هفت همچنین از جمهوری اسلامی ایران خواستند، از طریق کمک به تلاش ها برای دستیابی به راه حل های سیاسی، آشتی و صلح در سوریه، عراق و یمن وسایرمناطق و همکاری در مبارزه با گسترش تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز نقش بیشتری ایفا کند. 

وزیران امورخارجه هفت کشور صنعتی جهان همچنین بر توانایی روسیه در حل بحران سوریه و شکست تروریست ها از جمله گروه تروریستی داعش تاکید کردند. وزیران امورخارجه هفت کشور صنعتی جهان به حفظ تمامیت ارضی، حق حاکمیت و استقلال دولت سوریه نیز متعهد شدند.

شهر لوکا در شمال ایتالیا از روز دوشنبه میزبان نشست دو روزه وزیران امورخارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت بود.

در این نشست، وزیران امورخارجه آمریکا، کانادا، ژاپن، آلمان، ایتالیا، بریتانیا  و فرانسه همچنین «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  گرد هم آمده اند تا درباره موضوعات مهم بین المللی از جمله سوریه گفت گو کنند.

 

کلیدواژه