حمل 28, 1396 21:17 Asia/Kabul

سفیر تاجیکستان در ایران از برگزاری جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد و حضور دانشجویان تاجیک با پوشش سنتی در این جشنواره استقبال کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرنگار رادیو تاجیکی، نعمت الله امام‌زاده سفیر تاجیکستان در ایران که به عنوان مهمان ویژه در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشت، در حاشیه بازدید از غرفه‌های مختلف این جشنواره به ویژه غرفه تاجیکستان گفت: به راستی این جشنواره تکان تازه‌ای در رشد فرهنگی همه کشورها است.

امام‌زاده با استقبال و تجلیل از این جشنواره بین المللی و اقدامات فرهنگی نظیر آن، از حضور دانشجویان تاجیکستانی در جشنواره فرهنگ ملل دانشگاه فردوسی مشهد ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: دانشجویان تاجیک که با لباس و نشانه‌های ملی در این جشنواره شرکت کردند نماینده فرهنگ ملت تاجیک در این جشنواره هستند و توانستند فرهنگ و هنر گذشته و حال تاجیکستان را معرفی کنند.

نعمت الله امام زاده تاکید کرد تاجیکستان به سیاست درهای باز باور دارد لذا از توسعه همکاری‌های فرهنگی با همه کشورها استقبال می‌کند.

سومین جشنواره بین المللی فرهنگ ملل روز دوشنبه 17 آوریل با حضور دانشجویان 21 کشور از جمله تاجیکستان در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و تا سه روز ادامه دارد.

علاوه بر سفیر تاجیکستان، سفیران عراق و افغانستان، دبیر دوم سفارت اندونزی، دبیر اول کنسولگری تایوان، دبیر اول کنسولگری یمن و دبیر اول سفارت کره جنوبی، سرکنسول ترکیه در مشهد و رییس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد در مراسم افتتاحیه این جشنواره بین المللی فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتند.

کلیدواژه