جدی 13, 1400 18:50 Asia/Kabul
  • مقام طالبان: بیش از ۴۰ چرخبال افغانستان به تاجیکستان و ازبکستان منتقل شده‌ است
    مقام طالبان: بیش از ۴۰ چرخبال افغانستان به تاجیکستان و ازبکستان منتقل شده‌ است

یک مقام در حکومت طالبان اعلام کردند که بیش از ۴۰ چرخبال افغانستان در پی سقوط حکومت پیشین به تاجیکستان و ازبکستان منتقل شده است.

به گزارش رادیو دری ،انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت طالبان می‌گوید، بیش از چهل چرخبال افغانستان به کشورهای همسایه بخصوص به تاجیکستان و ازبکستان از سوی منسوبین اداره پیشین کابل انتقال داده شده و برای بازگرداندن چرخبال‌ها، گفت‌وگوها آغاز شده است.سمنگانی می‌افزاید، گفت‌وگوها در این باره با مقام‌های تاجیک و ازبک انجام شده، اما این دو کشور تاهنوز حاضر نشده اند که این چرخبال‌ها را به افغانستان تحویل دهند.

بر بنیاد آمارها، افغانستان تا پیش از سقوط حکومت پیشین بیش از ۱۶۴ چرخبال داشت؛ هرچند تاهنوز روشن نیست که چه تعداد این چرخبال ها در افغانستان مانده، اما طالبان تأیید می‌کند که در پی سقوط حکومت پیشین، ده‌ها چرخبال به کشورهای همسایه افغانستان منتقل شده است.

در همین حال ، عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع حکومت طالبان گفت: «بارها از حکومت‌های این دو کشور درخواست شده تا این چرخبال ها را به حکومت کنونی افغانستان مسترد بکنند. البته آنها هم ملاحظات شان را داشته اند و تاحال تسلیم نکرده اند.»

درخواست ازبکستان و تاجیکستان از آمریکا برای نگهداری هواپیماهای افغانستان

کلیدواژه