سرطان 09, 1403 12:21 Asia/Kabul
  • بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه های بین المللی
    بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه های بین المللی

برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب گسترده ای در رسانه‌های مختلف داشته است.

به گزارش رادیو دری، رسانه‌ها ضمن انعکاس آغاز انتخابات سراسری در ایران به بازتاب گسترده سخنان روز جمعه رهبر معظم انقلاب بعد از انداختن رایشان به صندوق‌، پرداختند.

شبکه «الجزیره» با اشاره به رقابت چهار نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری ایران، حضور رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد.

شبکه خبری «المیادین» هم خبر بازگشایی شعب رای به روی رای دهندگان را در خبر اولیه خود بازتاب داد و با انعکاس سخنان رهبر معظم انقلاب، از قول ایشان گزارش داد که عزّت ایران و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است.

همچنین، شبکه «المنار» نیز روز جمعه به پوشش اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت و از حضور گسترده مردم ایران در انتخابات گزارش داد.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز گزارش مربوط به حضور رهبر معظم انقلاب در پای صندوق رأی و سخنان ایشان در زمان انداختن رأی به صندوق را بازتاب داد.

روزنامه «رای الیوم» هم به روند رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران و حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دقایق آغازین انتخابات در پای صدوق رای پرداخت.

شبکه خبری «العربیه» نیز در گزارشی آغاز رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را اعلام کرد.

خبرگزاری روسی «راشا تودی» هم به حضور گسترده مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران اشاره کرد.

بخش عربی ایندیپندنت نیز ضمن بازتاب گسترده انتخابات ریاست جمهوری در ایران نوشت: مردم ایران در این انتخابات زودهنگام شاهد رقابت یک نامزد اصلاح طلب و چند نامزد اصولگرا هستند و حدس زدن نتیجه این انتخابات در سایه رقابت آنان، دشوار است.

بخش عربی فرانس 24 ، هم در این خصوص نوشت: ایران روز جمعه انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام خود را آغاز کرد.

سایت شبکه آمریکایی الحره، نیز در رابطه با انتخابات روز جمعه در ایران نوشت: صبح امروز درهای مراکز اخذ رأی به روی شهروندان ایرانی باز شد و مردم ایران برای انتخاب از میان چهار نامزد باقی مانده در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران به پای صندوق های رای آمدند.

رسانه های ترکیه نیز  در گزارش هایی به بازتاب حضور پر رنگ مردم ایران اسلامی در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری پرداختند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، برای تعیین نهمین رئیس جمهوری، روز جمعه 8سرطان در 59 هزار شعبه داخل و 95 کشور جهان در حال برگزاری است.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران همواره مورد توجه رسانه‌های مطرح خبری در سراسر جهان بوده و این دوره نیز به صورت گسترده به پوشش این رویداد مهم پرداخته‌اند.

رای گیری در سراسر ایران بدون مشکل در حال برگزاری است

کلیدواژه