حمل 30, 1396 10:04 Asia/Kabul
  • افزایش همکاری های مراکز علمی جهان با دانشگاه های ایرانی

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در امور بین الملل، از افزایش همکاری های علمی دانشگاه های ایران با مراکز علمی جهان خبر داد.

"حسین سالارآملی" قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در امور بین الملل روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: روند توسعه علمی ایران مشهود بوده و این توسعه علمی در تمامی رده های علمی و دانشگاهی ایران   صورت گرفته است.

سالارآملی، تصریح کرد: تاکنون با وزیران چند کشور خارجی از جمله آلمان، اتریش، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، چین و روسیه  در راستای توسعه رشد علمی ایران ، رایزنی و چندین تفاهمنامه مشترک امضا کرده است که این تفاهم نامه ها عملیاتی شده اند.

وی به سفر بیش از 100 رئیس دانشگاه خارجی به جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی گفت و گوها با رئیسان دانشگاه های خارجی منجر به افزایش همکاری ها و توسعه فعالیت های علمی شده است.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در امور بین الملل همچنین با اشاره به اجرای 9 طرح دانشگاهی ایران به ارزش بیش از یک میلیون یورو با دانشگاه های برتر جهان گفت: تعداد پروژه های مشترک علمی ایران با استادان دانشگاه های خارج از کشورهم در سال  گذشته به 235 مورد رسیده است.

 

کلیدواژه