ثور 04, 1396 12:48 Asia/Kabul
  • برگزاری دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) در کرمان

دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) صبح امروز (دوشنبه) با حضور شماری از علما و اندیشمندان ایرانی و خارجی در کرمان (جنوب ایران) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا علیزاده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آئین آغاز به کار دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص)، ضمن تبریک عید سعید مبعث خاطر نشان کرد : 110 مقاله از محققان و اندیشمندان ایرانی و خارجی به دبیرخانه دومین کنگره پیامبر اعظم (ص) رسیده است.

محمدرضا علیزاده تصریح کرد: پاسداشت مقام و منزلت پیامبر اعظم (ص)، آغاز یک حرکت منسجم فرهنگی در جهت اندیشه راهبردی پیامبر اسلام (ص)، اتحاد و انسجام جامعه اسلامی و هماهنگ سازی فعالیت های فرهنگی و مناسبتی مساجد از اهداف این کنگره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، اولین کنگره پیامبر اعظم (ص) در سال 2014 با حضور علما و اندیشمندان ایرانی و خارجی در کرمان برگزار شد.

محمدرضا علیزاده افزود: با نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، فراخوان دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص)، با محوریت اسلام، جهــان معاصــر و زمینه های تعامل در سال گذشته خورشیدی منتشر شد.

علیزاده تصریح کرد: تعامل ادیان الهی، معرفی چهره اسلام راستین و حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر رحمت، جوانان، اسلام هراسی و استراتژی شیطانی، محورهای دومین کنگره پیامبر اعظم (ص) در کرمان است.

حضرت آیت الله خامنه‎ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو نامه به جوانان در اروپا و آمریکای شمالی، از آنان خواستند تا بر اساس شناخت درست از اسلام ، بنیان‎های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی ریزی کنند.

 

کلیدواژه