ثور 06, 1396 13:05 Asia/Kabul
  • برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در 103 کشور جهان

رئیس هیات نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در خارج از کشور گفت: انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران در 103 کشور ، 132 نمایندگی و در 279 شعبه اخذ رای برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، "حسن قشقاوی" رئیس هیات نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در خارج از کشور روز چهارشنبه در نشست خبری ، دو میلیون و پانصد هزار ایرانی خارج از کشور را دارای شرایط رای دادن اعلام کرد و افزود: انتخابات 19 مه ریاست جمهوری ایران ، تا این لحظه در کانادا به دلیل قطع روابط دیپلماتیک برگزار نمی شود.

قشقاوی، به حضور 400 هزار ایرانی مقیم در کانادا اشاره و تصریح کرد: ایران در یادداشتی رسمی و تماس هایی با دفتر نمایندگی کانادا در سازمان ملل خواهان برگزاری انتخابات در این کشور شده است.

وی گفت: ایران اعلام کرده باید به احترام دمکراسی و توجه به حقوق شهروندی شرایط برگزاری انتخابات ریاست جمهری ایران در کانادا فراهم شود و این موضوع در حال پیگیری است.

رئیس هیات نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در خارج از کشور ، خاطرنشان کرد: در روز انتخابات  30 صندوق اخذ رای در شهرهای مختلف آمریکا، 30 صندوق اخذ رای در امارات و 22 صندوق رای با توجه به حضور زائران ایرانی در عراق در شهرهای بغداد، اربیل، کربلا، نجف، بصره و سلمانیه در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 19 مه 2017  برگزار می‌شود.

 

کلیدواژه