آمادگی وزارت امور خارجه ایران برای برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور
(last modified Wed, 03 May 2017 04:20:18 GMT )
ثور 13, 1396 08:50 Asia/Kabul
  • آمادگی وزارت امور خارجه ایران برای برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد، تمام نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از آمادگی همه‌جانبه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران برخوردار هستند.

«بهرام قاسمی»، بامداد چهارشنبه همچنین از تلاش‌های پیگیرانه وزارت امور خارجه ایران برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در کانادا و آمریکا و استقرار صندوق‌های رای در این دو کشور خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: با توجه به جمعیت نسبتا بالای ایرانیان مقیم در آمریکا، تمامی اقدامات لازم از سوی وزارت امور خارجه ایران برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و داشتن صندوق‌های رای در آمریکا انجام شده است.

قاسمی درخصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در کانادا نیز با اشاره به این که تهران و اوتاوا از روابط سیاسی با یکدیگر برخودار نیستند ابراز امیدواری کرد، این انتخابات در کانادا برگزار شود.

«سیدمصطفی آقا میرسلیم»، «اسحاق جهانگیری کوشایی»، «حسن روحانی»، «سیدابراهیم رئیسی ساداتی»، «محمدباقر قالیباف» و « سیدمصطفی هاشمی‌طبا»، شش نامزد نهایی برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ( 29 ماه ثور) 19 مه 2017 برگزار می‌شود.

کلیدواژه