ایران و پاکستان به کسی مجال صدمه زدن به روابط دوستانه دو کشور را نمی دهند
(last modified Thu, 04 May 2017 03:29:17 GMT )
ثور 14, 1396 07:59 Asia/Kabul
  • ایران و پاکستان به کسی مجال صدمه زدن به روابط دوستانه دو کشور را نمی دهند

وزیر امور خارجه ایران و مشاور امنیت ملی پاکستان ضمن تاکید بر ضرورت تقویت همکاری مشترک برای مبارزه با پدیده تروریسم به ویژه در مناطق مرزی، تاکید کردند، ایران و پاکستان به هیچ گروهی اجازه نخواهند داد تا به روابط دوستانه دو کشور لطمه وارد کند.

به گزارش ایرنا، «محمد جواد ظریف» چهارشنبه شب در دیدار «ناصرخان جنجوعه» مشاور امنیت ملی پاکستان، خواستار رسیدگی فوری نهادهای ذیربط پاکستانی به حادثه دردناک تروریستی اخیر در منطقه مرزی ایران و پاکستان و تلاش جدی برای پیشگیری از تکرار این گونه حوادث شد.

ظریف با اشاره به اهمیت حُسن روابط میان دو کشور، اظهار داشت، تلاش مذبوحانه گروه های تروریستی در مناطق مرزی ایران و پاکستان، حاکی از ناخشنودی برخی طرف های خارجی از روند رو به رشد تعاملات دو کشوراست.

مشاور امنیت ملی پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت همسایگی و روابط دوستانه ایران و پاکستان، اظهار داشت: حفظ و تقویت روابط دوستانه با همسایگان، از سیاست اصولی دولت پاکستان است.

«ناصرخان جنجوعه» با بیان اینکه ایران و پاکستان نیازمند تقویت همکاری ها در زمینه مبارزه مشترک با پدیده های شوم تروریسم و قاچام مواد مخدر در امتدار مرز مشترک هستند، حمله تروریستی به مرزبانان ایران را قویا محکوم کرد.

ظریف صبح روز چهارشنبه در راس یک هیات عالی رتبه نظامی، انتظامی، سیاسی و امنتی  به پاکستان سفر کرد.

محمد جواد ظریف در این سفر یک روزه با پنج نفر از عالی ترین مقامات سیاسی و نظامی پاکستان از جمله «محمد نواز شریف» نخست وزیر، «ژنرال قمر جاوید باجوا» فرمانده نیروی زمینی ارتش، «چودری نثار عالی خان» وزیر کشور، «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی و «ناصرخان جنجوعه» مشاور امنیت ملی پاکستان دیدار کرد.

چهارشنبه 26 آوریل 2017؛ در پی کمین تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی ایران با پاکستان، 9  نفر از مرزبانان  منطقه «میرجاوه» استان سیستان و بلوچستان ایران حین گشت‌زنی ‌به شهادت رسیدند و یکی از مرزبانان مجروح نیز توسط تروریست‌ها به خاک پاکستان منتقل شد.

 

کلیدواژه