ثور 17, 1396 09:14 Asia/Kabul
  • بروجردی: مبارزه مشترک با تروریسم زمینه ساز امنیت منطقه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران گفت: همکاری مشترک کشورها در مبارزه با تروریسم، در بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه نقش مهمی دارد.

«علاء الدین بروجردی»، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز شنبه در دیدار «مارکوس ادرر» معاون وزیر خارجه آلمان در تهران افزود: برخی کشورهای منطقه با تحلیل‌های غلط موجب شدند تا آمریکا و همپیمانانش با اقداماتی نسنجیده زمینه گسترش بحران در منطقه از سوریه تا لیبی را فراهم کنند.

بروجردی همچنین به فجایع انسانی در یمن و  بحرین اشاره و از سکوت مدعیان حقوق بشر نسبت به جنایات و کشتار مردم بی‌گناه این دو کشور انتقاد کرد.

وی گفت: افزایش ارتباط و رایزنی میان مسئولان دو کشور در خصوص مسائل دو جانبه منطقه ای و بین المللی در توسعه مناسبات دوجانبه و همکاری در جهت کمک به ایجاد امنیت پایدار موثر است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران همچنین افزود: ایران و آلمان از ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش مناسبات برخوردار هستند که باید از آنها در جهت تحکیم و تقویت همکاری‌های استفاده کرد.

«مارکوس ادرر» معاون وزیر خارجه آلمان نیز در این دیدار با استقبال از توسعه مناسبات دوستانه با ایران در عرصه های مختلف به ویژه روابط پارلمانی گفت: دو کشور در خصوص برخی مسائل منطقه از جمله لزوم مبارزه مشترک با تروریسم و حل بحران‌های منطقه‌ای با مشارکت همسایگان اشتراک نظر دارند.

معاون وزیر خارجه آلمان همچنین بر لزوم گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی دو کشور تأکید کرد.

کلیدواژه