جوزا 05, 1396 14:02 Asia/Kabul
  •  آیت الله خاتمی: بحرین به زندانی بزرگ برای مردم این کشور تبدیل شده است

خطیب نماز جمعه تهران ضمن محکوم کردن یورش نیروهای امنیتی بحرین به منزل «شیخ عیسی قاسم» روحانی ارشد این کشور اعلام کرد: رژیم آل خلیفه با سرکوب، بازداشت و انواع جنایت ها ، بحرین را به زندانی بزرگ برای مردم این کشور تبدیل کرده است.

«آیت الله سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه وحشیگری رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین بی سابقه است اظهار کرد: جنایت های آل خلیفه با حمایت های آمریکا و عربستان انجام می شود.

آیت الله خاتمی، یورش نیروهای امنیتی بحرین به منزل «شیخ عیسی قاسم» را بهانه ای برای مقابله با اسلام ناب محمدی عنوان کرد و افزود: حاکمان بحرین تجلی اسلام آمریکایی هستند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: با مقاومت مردم بحرین در برابر آل خلیفه، این رژیم به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.

آیت الله خاتمی همچنین حمله نیروهای امنیتی رژیم آل سعود به شهر شیعه نشین «عوامیه» در شرق عربستان را محکوم کرد.

خطیب نماز جمعه تهران به سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به عربستان و فروش میلیاردها دلار تسلیحات  به ریاض اشاره کرد و گفت: اگر خطایی از سوی آل سعود علیه ایران صورت گیرد، این رژیم پاسخی سخت از جمهوری اسلامی ایران دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به نشست اخیر عربی آمریکایی در ریاض اظهار کرد: حکام وابسته به آمریکا سرنوشتی مشابه رژیم معدوم صدام دارند.

آیت الله خاتمی همچنین با بیان اینکه ایران هر گونه حمله تروریستی را در هر کجای جهان از جمله منچستر انگلیس محکوم می کند، تصریح کرد: جنایتکاران خود گروه تروریستی داعش را به وجود آوردند و جنایت این گروه اکنون دامن خود آنان را گرفته است.

خطیب نماز جمعه تهران از حضور پرشور و گسترده مردم ایران در انتخابات 29 ثور نیز قدردانی کرد و گفت: حضور 73 درصدی مردم ایران در انتخابات، نمونه ای از مردم سالاری دینی است و این حضور پرشور باعث پیشرفت نظام اسلامی خواهد شد.

 

کلیدواژه