جوزا 11, 1396 07:48 Asia/Kabul
  • بیانیه کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در حمایت از زندانیان فلسطینی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در بیانیه‌ای از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی در بند رژیم اسرائیل حمایت کرد.

اسیران فلسطینی در بند اسرائیل از 17 آوریل گذشته، روز اسیر فلسطینی در اعتراض به رفتارهای نژادپرستانه رژیم صهیونیستی به مدت 41 روز اعتصاب کردند؛ این اعتصاب با تحقق خواسته‌های اسیران فلسطینی پایان یافت. 

روز چهارشنبه در بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران آمده است: اعتصاب غذای 41 روزه اسیران فلسطینی که یکی از بزرگ‌ترین اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی در تاریخ به شمار می‌آید، یک حماسه بزرگ و درس زندگی برای همه آزادگان و جویندگان عزت و کرامت جهان است.

در بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تصریح شده است: اسیران فلسطینی با خلق حماسه بزرگ با امکانات محدود خود برای جامعه فلسطینی الگوی جدیدی ساختند و آن را به میدان آوردند و به مفهوم مبارزه با رژیم صهیونیستی حیات جدیدی بخشیدند و این رژیم را نگران آغاز انتفاضه جدیدی به رهبری اسیران در بند کرد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران همچنین اعلام کرد: ادامه راه مقاومت، تنها راه شکست دادن رژیم صهیونیستی است و ایران از همه آزادگان جهان می‌خواهد تا آزادسازی کامل فلسطین به تکلیف خود در حمایت از مقاومت فلسطین عمل کنند. 

کلیدواژه