جوزا 15, 1396 08:49 Asia/Kabul
  •  حضور رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در نشست رسانه های آسیا در چین

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در صدر هیاتی برای شرکت در چهاردهمین نشست رسانه های آسیا امروز (دوشنبه) وارد پکن، پایتخت چین شد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، «عبدالعلی علی عسکری» در آیین گشایش این نشست به عنوان رئیس مجمع عمومی رسانه های آسیا در سال های 2017 و 2018، سخنرانی خواهد کرد.

علی عسکری امروز (دوشنبه) قبل از عزیمت به شهر «چینگ دائو» Qingdao، محل برگزاری چهاردهمین نشست رسانه های آسیا، با وزیر مطبوعات، انتشارات، رادیو، فیلم و تلویزیون چین دیدار و درباره توسعه روابط، مشترکات فرهنگی دو کشور و نیز گسترش مناسبات رسانه ای میان ایران و چین در پکن گفت وگو خواهد کرد.

رئیس سازمان صدا و سیمای ایران همچنین در حاشیه این نشست، دیدارهایی با سران رسانه های برخی کشورهای شرکت کننده خواهد داشت و پیرامون موضوعات مشترک گفت وگو خواهد کرد.

بازدید از بخش های مختلف فنی، استودیوها و آرشیو دیجیتال تلویزیون دولتی چین (CCTV)، بازدید از شهرک سینمائی معروف و مجهز پکن، بازدید از شبکه ملی اطلاعات چین و همچنین شرکت (TENCENT)تنسنت  به عنوان یکی از شرکت های بزرگ اینترنتی فعال در زمینه پایگاه داده ها (data base)، سرور و سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین فیلم و ویدئو در فضای مجازی، از جمله برنامه های علی عسکری در سفر به چین خواهد بود.

چهاردهمین اجلاس رسانه های آسیا با شعار «رسانه در خط مقدم توسعه جهانی» به مدت سه روز در شهر چینگ دائو چین برگزار خواهد شد.

 

کلیدواژه