گشایش دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در اسپانیا، برزیل، مکزیک و زیمبابوه
(last modified 1396-03-20T03:00:18+00:00 )
جوزا 20, 1396 07:30 Asia/Kabul
  • گشایش دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در اسپانیا، برزیل، مکزیک و زیمبابوه

دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی اخیر تهران روز جمعه در محل سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، برزیل، مکزیک و زیمبابوه گشایش یافت.

این اقدام سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در چارچوب تاکید بر لزوم همگرایی علیه تروریسم و اهمیت مقابله با آن و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای حملات تروریستی تهران تدارک دیده شده است.

سفرا، دیپلمات ها مقیم و مقامات کشورهای اسپانیا، برزیل، مکزیک و زیمبابوه  با حضور در سفارت خانه های ایران در این کشورها، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، به مقام شامخ شهدای حملات تروریستی تهران ادای احترام کردند.

در بیشتر کشورهای جهان دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی روز چهارشنبه تهران در محل سفارت خانه های جمهوری اسلامی گشایش یافته است.  سران و مقامات بسیاری از کشورها  و سازمان های بین المللی نیز با حضور در محل سفارت خانه های جمهوری اسلامی این اقدام گروه تروریستی داعش را محکوم کرده اند.

حملات صبح چهارشنبه عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی ایران و حرم مطهر امام خمینی (ره) در تهران، 17 شهید و 52 زخمی بر جا گذاشت.

گروه تروریستی داعش در سال‎های اخیر با حمایت‎های مالی و نظامی آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان، جنایات فراوانی را در کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه مرتکب شده است.

 

کلیدواژه