دریادار سیاری: ایران 52 ناو گروه به آب های آزاد اعزام کرده است
(last modified 1396-03-29T07:32:22+00:00 )
جوزا 29, 1396 12:02 Asia/Kabul
  •  دریادار سیاری: ایران 52 ناو گروه به آب های آزاد اعزام کرده است

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران تاکنون 52 ناو گروه به آب های آزاد اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «امیر دریادار حبیب‌الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه در مراسم ضیافت افطاری با ایثارگران و پیشکسوتان این نیرو اظهار کرد: ایران توانسته است چهار هزار فروند کشتی را در خلیج عدن اسکورت کند و امنیت را در این منطقه به ارمغان آورد.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه سال گذشته(2016) ایران با دور زدن قاره آفریقا در اقیانوس اطلس حاضر شد و ناو گروه ایرانی به شکل پیوسته 150 روز دریانوری در اقیانوس داشت افزود: ایران امروز در شمال اقیانوس هند نیز تسلط اطلاعاتی دارد و با رزمایش های بزرگی که انجام داده باعث شده نیروهای نظامی در جهان، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نیروی مقتدر بشناسند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه این نیرو در عمردهی به تجهیزات موفق بوده است تصریح کرد: ایران در زمینه ساخت تجهیزات موفق به ساخت ناوشکن جماران و دماوند شد و در آینده نزدیک نیز ناوشکن سهند و جوشن را خواهد ساخت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در 31 اوت 2016 (10 سنبله 1395) در جمع وزیر، مسوولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع ایران، افزایش توان دفاعی و تهاجمی را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: در جهانی که قدرت‌های زورگو، سلطه‌گر و دارای کمترین جوهره‌ی اخلاق، وجدان و انسانیت حاکم هستند و از تجاوز به کشورها و کشتار انسان‌های بی‌گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه‌ی صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرت‌ها تا اقتدار ایران را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد.

 

کلیدواژه