جوزا 29, 1396 17:50 Asia/Kabul
  • رایزنی ظریف با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه موریتانی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به موریتانی، با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه این کشور دیدار در خصوص توسعه مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه ای گفت و گو کرد.

 «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار با «محمد ولد عبدالعزیز» Mohamed Ould Abdel Aziz رئیس جمهوری موریتانی در خصوص راه های گسترش و تعمیق مناسبات دو جانبه در همه زمینه های سیاسی و اقتصادی و تحولات منطقه ای گفتگو کرد.

«محمد جواد ظریف» و «محمد عبدالعزیز» همچنین در این دیدار بر حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات میان کشورها از طریق گفت وگو تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در دیدار با  «اسلکو ولد بیه» Isselkou Ould Ahmed bih    وزیر خارجه موریتانی، با اشاره به مواضع مستقل موریتانی  در مجامع بین المللی افزود: ایران آمادگی دارد همه توافقات گذشته میان دو کشور را اجرایی و توافقات جدید را با جدیت پیگیری کند.

وزیران امور خارجه دو کشور  در خصوص گسترش همکاری‌های بانکی و تشویق بخش خصوصی برای فعالیت در بخش‌های معدن، انرژی، کشاورزی و شیلات نیز تبادل نظر کردند.‌

رایزنی در خصوص مسائل منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم و افراط گری  و همکاری عملی و فکری از دیگر محورهای گفت‌وگوهای وزیران خارجه ایران و موریتانی بود.

وزیر امور خارجه ایران در آخرین مرحله از سفرش به شمال آفریقا، موریتانی را به مقصد تونس ترک کرد. ظریف صبح یک‌شنبه در صدر هیاتی وارد الجزایر و پس از دیدار و گفتگو با مقامات این کشور صبح دوشنبه به موریتانی سفر کرد. تعمیق روابط و رایزنی در خصوص تحولات منطقه از جمله سوریه و مسائل خلیج فارس از جمله اهداف این سفر اعلام شده است.

 

کلیدواژه