ظریف: توافق هسته ای با قدرت های بزرگ، نتیجه ایستادگی احاد ملت ایران بود
(last modified 1396-04-06T05:53:48+00:00 )
سرطان 06, 1396 10:23 Asia/Kabul
  •  ظریف: توافق هسته ای با قدرت های بزرگ، نتیجه ایستادگی احاد ملت ایران بود

"محمدجواد ظریف" وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در اجتماع ایرانیان مقیم آلمان در برلین گفت، این مردم ایران بودند که برجام را به نتیجه رسانده و 6کشور قدرتمند را به پای میز مذاکره کشاندند.

به گزارش ایرنا، ظریف افزود، موفقیت ایران در همه عرصه ها ازجمله هشت سال دفاع مقدس، دوران بازسازی و مذاکرات هسته ای مرهون پشتیبانی و مقاومت ملت بزرگ ایران است.

وزیر امور خارجه ایران گفت،مردم برنامه جامع اقدام مشترک "برجام" را به نتیجه رسانده و 6کشور قدرتمند را به پای میز مذاکره کشاندند در غیر این صورت دشمنان نمی خواستند ایران حتی یک سانتریفیوژ داشته باشد همچنانکه "اوباما" گفته بود اگر می توانستم اجازه نمی دادم یک پیچ سانتریفیوژ در ایران ساخته شود.

ظریف اظهار داشت : در حالی که موج سهمگین عصبیت مردم منطقه را به خاک و خون کشانده و دولت های منطقه دچار این مشکلات هستند- ما آرامش خود را مدیون این مردم هستیم.

وزیر امور خارجه ایران گفت - مقام معظم رهبری در نماز عید فطر فرمودند که دولت باید به سرعت دست به کار شود و خواست های مردم را محقق کند این واقعیت است که همه مردم ایران و تک تک آنها پشتیبان حکومت هستند از جمله ایرانیانی که در اینجا به نمایندگی های ما مراجعه می کنند آنها در برابر ما پاسخگو نیستند بلکه ما هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: ما به عنوان قدرتمندترین و باپشتوانه ترین کشور منطقه معتقدیم که فقط در یک منطقه امن و توسعه یافته است که امنیت و پیشرفت ایران تامین می شود کسانی که تلاش می کنند که به قیمت حذف و ناامنی دیگران امنیت کسب کنند جز ناامنی و ذلت کسب نکرده اند.

ظریف که برای دیدار و گفت و گو با مقامات آلمانی به برلین سفر کرده است، پیش از این در نشست سالانه شورای روابط خارجی اروپا در آلمان سخنرانی کرده بود.

 

کلیدواژه