سرطان 10, 1396 10:10 Asia/Kabul
  •  ادامه اقدامات خصمانه اروپا ضد ایران/ اعلام فهرست جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران

اتحادیه اروپا در ادامه اقدامات خصمانه خود ضد جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه با انتشار فهرستی اصلاحات مربوط به شورای امنیت سازمان ملل را درباره تحریم‌های ایران به روز رسانی کرد.

اتحادیه اروپا فهرست اسامی 23 شخص حقیقی و 14 شخص حقوقی در رابطه با تحریم‌های موشکی و منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای درباره ایران را مطابق با اصلاحیه‌های شورای امنیت اعمال و به روز کرده است.

این تحریم‌ها در حالی به روز رسانی شد که دبیرکل سازمان ملل، اعضای شورای امنیت و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه بر پایبندی ایران به برجام تاکید کردند.

غربی‌ها به سرکردگی آمریکا مدعی هستند آزمایش‌های موشکی ایران برخلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت بوده و این آزمایش‌‌ها شامل موشک‌‌هایی است که می‌‌توانند کلاهک هسته‌‌ای حمل کنند.

این درحالی است که «نبیله مسرالی» سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا اذعان کرد آزمایش موشکی ایران نقض توافق هسته‌ای نیست.

جمهوری اسلامی ایران نیز بارها اعلام کرده است موشک‌های بالستیک ایران برای حمل کلاهک اتمی طراحی نشده است و نیازی هم به سلاح اتمی ندارد، زیرا طبق فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای حرام است.

جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است خود را به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) کاملا متعهد می‌داند.

 

کلیدواژه