حمایت از برنامه‌های موشکی، مهمترین محور طرح مجلس ایران مقابل اقدام سنای آمریکا
(last modified 1396-04-11T07:44:03+00:00 )
سرطان 11, 1396 12:14 Asia/Kabul
  • حمایت از برنامه‌های موشکی، مهمترین محور طرح مجلس ایران مقابل اقدام سنای آمریکا

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، یکی از مهم‌ترین محورهای طرح قانونی مقابله با اقدامات خصمانه سنای آمریکا ضد ایران را حمایت جدی از برنامه‌های موشکی اعلام کرد.

طرح دو فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا روز یکشنبه به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران ارائه شد. سنای آمریکا  25 جوزا طرح جامع تحریم‌ها ضد ایران را با نام به اصطلاح «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017»، تصویب کرد؛ این طرح شامل تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی است.

«علاء الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در تهران افزود: ایران برای بازدارندگی در برابر تهاجم احتمالی دشمن سلاح دیگری جز توانمندی موشکی ندارد و در طرح مجلس بر حمایت جدی از برنامه موشکی ایران تاکید شده است.

بروجردی همچنین به نقش مهم و راهبردی سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی ایران در منطقه اشاره و تاکید کرد: اگر اقدامات سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی نبود، امروز منطقه شاهد وضعیت دیگری بود و حتی دمشق و بغداد می‌توانست در اختیار تروریست‌ها قرار گیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، اقدام جدید ضد ایرانی سنای آمریکا را شکست‌های متعدد این کشور و همپیمانش از نیروهای مقاومت در سوریه و عراق دانست و تصریح کرد: آزادسازی موصل و حلب از طراحی آمریکا در تجزیه عراق و سوریه جلوگیری کرد و این موضوع باعث شده است آمریکا احساس انفعال مقابل جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

 

کلیدواژه