مدیرعامل توتال: روابط اقتصادی می‌تواند پل واقعی میان ایران و فرانسه باشد
(last modified Tue, 04 Jul 2017 03:43:23 GMT )
سرطان 13, 1396 08:13 Asia/Kabul
  • مدیرعامل توتال: روابط اقتصادی می‌تواند پل واقعی میان ایران و فرانسه باشد

مدیرعامل شرکت توتال فرانسه با بیان اینکه روابط اقتصادی می‌تواند پل واقعی میان تهران و پاریس باشد گفت: توتال در دو مرحله، پنج میلیارد دلار در طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کند.

قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، روز دوشنبه میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم بین المللی شرکت نفتی توتال فرانسه به ارزش چهار میلیارد و هشتصد میلیون دلار در تهران امضاء شد.

به گزارش رادیو دری، «پاتریک پویانه» Patrick Pouyanné's مدیرعامل شرکت توتال فرانسه پس از امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در فاز 11 پارس جنوبی روزانه دو میلیون مترمکعب گاز تولید خواهد شد اظهار کرد: برای دریافت درآمدهای پروژه، این قرارداد به توتال امکان می‌دهد که درآمد خود را از طریق برداشت و انتقال میعانات گازی و یا پرداخت نقدی از بانک مرکزی ایران به دست آورد.

پویانه افزود: سهم توتال در کنسرسیوم توسعه دهنده فاز 11 پارس جنوبی، 50 درصد است و این موضوع برای این شرکت اهمیت بسیاری دارد.

مدیرعامل توتال با بیان اینکه این نخستین قرارداد بر مبنای الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران در یک پروژه بزرگ است، تصریح کرد: توتال این افتخار را دارد که نخستین شرکت بزرگ بین المللی نفت و گاز باشد که پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با صنعت نفت ایران قرارداد امضاء می‌کند.

پویانه، پتروشیمی را یکی دیگر از راه‌های ورود به بازار بزرگ ایران دانست و تاکید کرد: اگر قراردادهای زیادی مانند قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی میان شرکتهای اروپایی و ایران امضاء شود، این بهترین مسیر برای افزایش اطمینان از این است که همه طرفها تلاش خود را برای حفظ روابط قوی به کار می‌گیرند.

میدان گازی پارس جنوبی، بزرگ‌ترین منبع گازی جهان است؛ ذخیره گاز این میدان 14 تریلیون مترمکعب گاز به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که هشت درصد کل گاز جهان را شامل می‌شود.

 

کلیدواژه