حمایت قاطع ایران از پیمان منع سلاح های هسته ای
(last modified 1396-04-17T03:30:45+00:00 )
سرطان 17, 1396 08:00 Asia/Kabul
  • حمایت قاطع ایران از پیمان منع سلاح های هسته ای

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه ایران یکی از قربانیان سلاح های کشتار جمعی است، بر حمایت کامل و قاطع جمهوری اسلامی ایران از پیمان منع سلاح های هسته ای تاکید کرد.

نمایندگان 122 کشور مخالف سلاح های هسته ای از جمله ایران روز جمعه در تالار کنفرانس شماره یک مقر سازمان ملل در نیویورک، متن پیمانی مبنی بر منع کامل ساخت، آزمایش، تولید، اکتساب، تملک، انباشت، انتقال، استفاده و تهدید به استفاده از سلاح هسته ای تحت هر شرایطی را به تصویب رساندند.

رژیم صهیونیستی و تمامی کشورهای مجهز به سلاح‌های هسته‌ای از جمله آمریکا این رأی‌گیری را تحریم  کردند.

«رضا نجفی» طی سخنانی پس از تصویب این پیمان، گفت: ایران قویاً از هدف این معاهده در ممنوع کردن تملک و استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح های هسته ای در جهان حمایت می کند.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرام بودن سلاح های کشتار جمعی اشاره کرد و اقدام کنفرانس در اشاره به نقش رهبران مذهبی در تلاش برای امحای کامل سلاح های هسته ای در متن معاهده را مورد تقدیر قرار داد.

«رضا نجفی» با یادآوری خطرات سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی در منطقه حساس خاورمیانه گفت: پیشنهاد ایران در ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای، یکی از نمونه های تلاش ایران برای رفع خطر این سلاح ها از منطقه است.

کلیدواژه