سرطان 17, 1396 08:05 Asia/Kabul
  •  ورزشکار ایرانی؛ سریع ترین دونده آسیا/ سومین مدال طلای دوومیدانی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا

«حسن تفتیان» عضو تیم ملی دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه در مرحله نهایی دوی 100 متر بیست و دومین دوره رقابت های دو ومیدانی قهرمانی آسیا با رکورد 10 ثانیه و 25 صدم ثانیه، در جایگاه نخست ایستاد و سومین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، پس از تفتیان، «فیمی اوگوند سون» دونده نیجریه ای الاصل قطر با زمان 10 ثانیه و 26 صدم ثانیه دوم شد و «ژو های یانگ» از چین با 10 ثانیه و 31 صدم ثانیه درجایگاه سوم ایستاد.

پیش از تفتیان، «علی ثمری»  برای ایران افتخار آفرینی کرد و در پرتاب وزنه با ثبت رکورد 19 متر و 80 سانتی متری، مدال طلا گرفت.

«احسان حدادی» دیگر عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در روز نخست این رقابت ها (پنجشنبه)  در پرتاب دیسک با پرتابی به طول 64 متر و 54 سانتیمتری مدال طلا کسب کرد.

«مسلم نیادوست» دومیدانی کار جمهوری اسلامی ایران هم در دو 1500 متر با ثبت زمان سه دقیقه و 48 ثانیه و 58 صدم ثانیه پس از نمایندگان هند و قطر در جایگاه سوم ایستاد و برنز گرفت.

بیست و دومین دوره رقابت های دو ومیدانی قهرمانی آسیا از روز پنجشنبه در ایالت «اودیسا» Odisha هند آغاز و روز یکشنبه به پایان می رسد.

تیم ملی ایران با 14 دو و میدانی کار در این رقابت ها حضور دارد.

 

کلیدواژه