سرطان 21, 1396 07:51 Asia/Kabul
  • آموزش رایگان فرزندان اتباع خارجی غیرمجاز در ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران اعلام کرد: با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های 1394 و 1395 افزون بر 80 هزار نفر از دانش آموزان و فرزندان اتباع خارجی غیرمجاز در ایران زیر پوشش آموزش قرار گرفتند.

«احمد محمدی‌فر» مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران سه شنبه‌شب در نشستی با حضور سفیران کشورهای خارجی مقیم تهران، به میزبانی استاندار خراسان رضوی در مشهد، گفت: امروز همه فرزندان پناهندگان و مهاجران اعم از مجاز و غیرمجاز از امکان تحصیل رایگان در ایران بهره‌مند شده‌اند. 

«احمد محمدی‌فر» افزود: پیش از این هم 330 هزار دانش آموز مهاجر و پناهنده مجاز در مدارس و در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل بوده‌اند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران اظهار کرد: در دو سالی که فرزندان اتباع خارجی غیرمجاز در مدارس ایرانی پذیرش شدند، به ازای هر 30 دانش آموز یک کلاس دایر شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران تصریح کرد: افزوده شدن این گروه از اتباع غیرمجاز به ظرفیت آموزشی ایران معادل 250 مدرسه است که در سال 1395 با کمک سازمان ملل 30 مدرسه ساخته و به ظرفیت آموزشی افزوده شد؛ در حالی که برای این ظرفیت 220 مدرسه دیگر نیاز است. 

«احمد محمدی‌فر» با بیان اینکه چهار درصد از جمعیت ایران را مهاجران تشکیل می‌دهند، گفت: بر اساس آمار سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران چهارمین کشور مهاجرپذیر دنیا بوده و در واقع 11 درصد جمعیت افغان‌ها در ایران حضور دارند که معادل سه میلیون مهاجر قانونی و غیرقانونی است. 

سفیران و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران از روز دوشنبه به منظور بازدید از وضعیت پناهندگان خارجی در استان خراسان رضوی و خدمات جمهوری اسلامی ایران به آنان به مشهد سفر کرده‌اند. 

 

کلیدواژه