ناکامی عربستان در صدور بیانیه ضد ایرانی در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
(last modified Sat, 15 Jul 2017 03:44:14 GMT )
سرطان 24, 1396 08:14 Asia/Kabul
  • ناکامی عربستان در صدور بیانیه ضد ایرانی در اجلاس سازمان همکاری اسلامی

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه ایران گفت: پیشنهاد عربستان برای گنجاندن بیانیه ریاض در اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی با مخالفت ایران و برخی کشورهای دیگر تصویب نشد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری صداوسیما،«غلامحسین دهقانی» مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تلاش عربستان برای درج موضوعات خارج از دستور کار در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در ساحل عاج، افزود: بیانیه ریاض مغایر روح و اصول منشور سازمان همکاری اسلامی است و منشور این سازمان بر همسبتگی و اتحاد میان کشورهای اسلامی و حل  چالش های پیش روی امت اسلامی تاکید دارد.

دهقانی ، توطئه علیه ایران را مهمترین هدف آمریکا و عربستان در نشست سازمان همکاری اسلامی دانست و تصریح کرد: نشست ریاض و بیانیه آن هرگز نباید از سوی کشورهای اسلامی مورد استقبال قرار گیرد چرا که آمریکا و عربستان به عنوان تنظیم کنندگان این بیانیه، بارها دشمنی خود را با حقوق مردم فلسطین که هدف اصلی تشکیل سازمان همکاری اسلامی است نشان داده اند.

در بیانیه پایانی نشست ریاض که در 31 ثور گذشته با حضور تعدادی از کشورهای اسلامی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ریاض برگزار شد، در ادعایی بی اساس ایران متهم به گسترش طایفه‌گرایی و ناامنی در منطقه شده است.

چهل و چهارمین نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی با شعار جوانان، صلح و توسعه در جهان به هم پیوسته، یازده و دوازده ژوئیه در آبیجان ساحل عاج برگزار شد.

 

کلیدواژه