دیدار «جابری انصاری» با «سلیم الجبوری»/ تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق
(last modified 1396-05-02T04:16:59+00:00 )
اسد 02, 1396 08:46 Asia/Kabul
  • دیدار «جابری انصاری» با «سلیم الجبوری»/ تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق

«حسین جابری انصاری» معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات عراقی، یکشنبه شب با «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این دیدار، دوطرف ضمن تبادل نظر درباره تحولات منطقه ای، بر اهمیت حفظ وحدت، تمامیت ارضی، همبستگی ملی میان اجزای مختلف جامعه عراق، رویارویی همه جانبه با تروریسم و افراط گرایی و انتخابات آتی پارلمان عراق تاکید کردند.

جابری انصاری در این دیدار ضمن انتقال سلام گرم «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به همتای عراقی خود، گزارشی از برگزاری نشست های کمیته سیاسی و کمیته حقوقی و فنی دو کشور ارائه کرد.

سلیم الجبوری نیز در این دیدار ضمن اهدای سلام گرم خود به رئیس مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد پارلمان عراق از تلاش های دو دولت برای گسترش همکاری ها در تمامی زمینه ها و حل مشکلات اجرایی فراروی روابط دو کشور حمایت می کند. 

«حسین جابری‌انصاری» عصر شنبه برای برای شرکت  در دومین نشست کمیته مشترک سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عراق و همچنین دیدار و گفت و گو با مقامات عراقی، وارد بغداد، پایتخت این کشور شد.

«حسین جابری‌انصاری» پیش از دیدار با «سلیم الجبوری» با «ابراهیم الجعفری» وزیرامور خارجه و  «فواد معصوم» رئیس جمهوری عراق، به طور جداگانه دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت و گو کرد.

 

کلیدواژه