خرازی: ایران برای دفاع از خود خواهان بهترین نوع موشک‌ها است
(last modified 1396-05-04T03:19:52+00:00 )
اسد 04, 1396 07:49 Asia/Kabul
  • خرازی: ایران برای دفاع از خود خواهان بهترین نوع موشک‌ها است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود، خواهان بهترین نوع موشک‌ها است.

«کمال خرازی» در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «فرانس انتر»، برنامه دفاعی موشکی جمهوری اسلامی ایران را حق مسلم ایران دانست و گفت: بر اساس برجام، فقط آزمایش موشک‌هایی که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند، ممنوع است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، سیاست‌های بی‌ثبات کننده «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در منطقه خاورمیانه را محکوم و تصریح کرد: آمریکایی‌ها در حال اختلال کامل اجرای برجام هستند.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از جدی 1394اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره برجام را نقض می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا 28 سرطان ، 18 فرد و گروه ایرانی و خارجی را به بهانه‌های مختلف از جمله ارتباط با برنامه موشکی ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، 27 ثور گذشته هم هفت شخص و شرکت ایرانی و چینی را به بهانه ارتباط با برنامه موشکی ایران تحریم کرد.

با روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، آمریکا سیاست‌های خصمانه‌تری علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است.

آمریکایی‌ها مدعی هستند آزمایش‌های موشکی ایران برخلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل بوده و این آزمایش‌‌ها شامل موشک‌‌هایی است که می‌‌توانند کلاهک هسته‌‌ای حمل کنند، اما «نبیله مسرالی» Nabila Massrali سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بارها اذعان کرده است آزمایش موشکی ایران نقض توافق هسته‌ای نیست.

جمهوری اسلامی ایران هم بارها اعلام کرده است موشک‌های بالستیک ایران برای حمل کلاهک اتمی طراحی نشده است و نیازی هم به سلاح اتمی ندارد، زیرا طبق فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای حرام است. 

 

کلیدواژه