اسد 07, 1396 14:31 Asia/Kabul
  • تصویب کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران

کلیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه با رای مثبت همه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران به تصویب رسید.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز شنبه در جلسه‌ای فوق العاده، به بررسی کلیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه با حضور «عباس عراقچی» معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر خارجه ایران پرداختند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در جلسه بعدی که به احتمال زیاد هفته آینده برگزار خواهد شد، وارد بررسی جزئیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه می‌شود.

در همین حال، «علاء‌الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در پایان جلسه‌ فوق العاده این کمیسیون، تاکید کرد: تصویب کلیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، نشان دهنده حاکم بودن وحدت کامل در مجلس شورای اسلامی ایران مقابل اقدام کنگره آمریکا است.

«عباس عراقچی» معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر خارجه ایران هم در جمع خبرنگاران و پس از جلسه‌ فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره مصوبه تحریم‌های جدید آمریکا ضد ایران، از نقض بندهای 26 و 28 و 29 برجام با این مصوبه جدید آمریکا خبر داد و تصریح کرد: ایران به این مصوبه کنگره پاسخ قاطع خواهد داد.

عراقچی تاکید کرد: وزارت خارجه ایران با پیش‌نویسی که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تحریم‌های جدید آمریکا تهیه کرده موافق بوده و نیاز است به اقدام خصمانه و خبیثانه آمریکا که می‌تواند آثاری را بر برجام بگذارد و منافع جمهوری اسلامی ایران را کاهش دهد، پاسخ داده شود.

مجلس نمایندگان آمریکا 3 اسد 1396طرح جامع تحریم‌های ایران را با 419 رای موافق تصویب کرد و سنای آمریکا نیز 5 اسد جاری با 98 رای به این طرح رای داد.

کلیدواژه