عراقچی: مصوبه کنگره ادامه دشمنی های آمریکا با ایران است / ایستادگی؛ رمز قدرت ایران
(last modified 1396-05-08T03:46:03+00:00 )
اسد 08, 1396 08:16 Asia/Kabul
  • عراقچی: مصوبه کنگره ادامه دشمنی های آمریکا با ایران است / ایستادگی؛ رمز قدرت ایران

رئیس ایرانی ستاد پیگیری اجرای برنامه جامع اقدام مشترک «برجام»، مصوبه اخیر کنگره آمریکا را اقدامی دشمنانه و خصومت آمیز علیه ایران خواند و گفت:‌ برجام بنا نبود دشمنی های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را کاهش دهد.

کنگره آمریکا طی روزهای اخیر، طرح جامع تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد.

«سید عباس عراقچی»، شنبه شب در گفتگو با شبکه اول تلویزیون ایران با تاکید بر این که دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران ادامه داشته و خواهد داشت تصریح کرد، مقابله ایران با خصومت‌های آمریکا نیز ادامه داشته و خواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه ایران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران 38 سال است در مقابل دشمنی های آمریکا ایستاده خاطر نشان کرد، ایستادگی، رمز قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

«سید عباس عراقچی»، گفت، ترامپ و آمریکا به دنبال کنار گذاشتن برجام هستند اما می‌خواهند شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که ایران برجام را کنار بگذارد.

معاون وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر این که ایران تا زمانی به برجام پایبند خواهد بود که از منافع آن بهره‌ مند شود، افزود، ایران به دشمنی آمریکا پاسخ خواهد داد اما در زمین ترامپ بازی نخواهد کرد.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره برجام را نقض می‌کند.

آمریکا در هفته‌های اخیر هم در ادامه اقدامات نقض برجامی‌اش، چند بار نهادها، شرکت‌ها و افراد ایرانی را به بهانه مختلف تحریم کرده است. این اقدامات خصمانه واشنگتن علیه تهران در حالی است که به اذعان گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمان ملل و شورای امنیت، ایران همواره به تمامی تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده است.

 

کلیدواژه