مقام معظم رهبری : تحریم ها بر خلاف خواست دشمن ، ایران را به مراتب قوی تر و مقتدرتر کرد
(last modified 1396-05-12T14:51:41+00:00 )
اسد 12, 1396 19:21 Asia/Kabul
  • مقام معظم رهبری : تحریم ها بر خلاف خواست دشمن ، ایران  را به مراتب قوی تر و مقتدرتر  کرد

حضرت آیت الله خامنه ای امروز پنجشنبه در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در حسینه امام خمینی (ره) خاطر نشان کردند : اگرچه تحریم ها مشکلاتی را بوجود آورد اما موجب شد توجه ما به ظرفیت ها و توانایی های داخلی معطوف شود و به همین علت امروز برغم خواست دشمن ، ایران، به مراتب قوی تر و مقتدرتر از سالهای اول انقلاب است .

حضرت ایت الله خامنه ای افزودند : برخی ها همچون مسئولان فعلی امریکا ، به صراحت با ملت ایران دشمنی کردند و ترفند برخی ها هم همچون دست چدنی در دستکش مخملی بود اما همه این طراحی ها موجب شد اعتماد به نفس مردم و مسئولان افزایش یابد و راههای مقابله با ترفندهای دشمن را بیابند . 

رهبر انقلاب اسلامی، رژیم ایالات متحده امریکا را متجاوزتر و وقیح تر از همه سلطه طلبان دانستند و تأکید کردند: چهار دهه فعالیت بین المللی نشان داده است که هزینه تسلیم در برابر قدرتهای زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آنها است.

حضرت ایت الله خامنه ای به جنجال های اخیر درخصوص پرتاب موشک ماهواره بر به فضا اشاره کردند و افزودند: پرتاب این موشک ماهواره بر، یک کار علمی و فنی و معمول و البته لازم برای کشور بود اما در همین موضوع نیز جنجال بپا کردند.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود ، دولت‌ مردان را به ، لزوم کار قوی ، جهادی و حساب شده در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و حفظ هویت اسلامی و انقلابی برای مقابله با ترفندها و بهانه‌های بدخواهان توصیه کردند .

رهبر انقلاب اسلامی همچنین اهمیت بسیار زیاد جلسه تنفیذ را ، «نقش‌آفرینی مردم در انتخاب مدیران طراز اول کشور» برشمردند و افزودند: این مراسم تنفیذ، دوازدهمین مراسم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که نشان‌دهنده تأثیرگذاری رأی و گزینش مردم است که این دستاورد بزرگ، به برکت انقلاب، محقق شده است .

بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی ایران، «امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم»، از جمله «وظایف و اختیارات رهبری» است و طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری «دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران چهار سال است و از تاریخ تنفیذِ اعتبارنامه به‌ وسیله‌ مقام معظم رهبری آغاز می‌شود».