رادیو دری نقش اساسی در عرصه اطلاع رسانی و تعاملات مستمر با مردم افغانستان داشته است
(last modified 1396-05-17T12:29:52+00:00 )
اسد 17, 1396 16:59 Asia/Kabul
  • رادیو دری نقش اساسی در عرصه اطلاع رسانی و تعاملات مستمر با مردم افغانستان داشته است

والی خراسان رضوی با حضور در جمع کارکنان رادیو دری گفت: این رادیو نقش اساسی در عرصه اطلاع رسانی، ارتباطات و تعاملات مستمر با مردم افغانستان داشته است.

علیرضا رشیدیان والی (استاندار) خراسان رضوی با حضور در جمع کارکنان رادیو دری گفت: رادیو دری نقش اساسی در عرصه اطلاع رسانی، ارتباطات و تعاملات مستمر با مردم افغانستان داشته است.

وی که همزمان با هفدهم اسد (مرداد) "روز خبرنگار" از محل رادیو دری برونمرزی صدای جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد، با اشاره به عیادتش از برخی مجروحان حادثه تروریستی اخیر در هرات که برای درمان به مشهد منتقل شده اند گفت: جای تاسف و ناراحتی است که عده ای نمازگزار توسط کسانی که مدعی پیروی از اسلام، قرآن و پیامبر هستند به بمب و گلوله بسته می شوند که این چیزی نیست جز جهالت و شاید غفلت هایی که برای معرفی اسلام راستین وجود داشته است.

آقای رشیدیان در جمع کارکنان رادیو دری و در گفت و گو با خبرنگار این رادیو با مهم و ارزنده خواندن رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه در شرایط کنونی اظهار داشت: وجود تعصبات باعث بروز چنین حوادثی می شود در حالی که تعصب همواره از اسلام به دور بوده اما عده ای با جایگزین کردن تفکرات شخصی خود به جای افکار دینی برای مسلمانان ایجاد مشکل می کنند.

والی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که رادیو دری و کارکنان آن در افغانستان پیام آور صلح، دوستی، برادری، اخلاق و محبت باشند بویژه اینکه برنامه های این رادیو از جوار امام هشتم "امام مهربانی ها" منتشر می شود.

این مقام عالیرتبه خراسان رضوی آموزه های این امام همام که مظهر محبت، علم و آگاهی است و مناظره هایی که با عالمان ادیان مختلف داشتند برای همه ما درس است و اخلاق، منش و خوی ایشان تصویر تمام نمای اسلام است که اصحاب رسانه باید از جوار این امام  این خصوصیات را به افغانستان به عنوان کشور دوست، برادر و با سابقه فرهنگی کلان و تاریخی انتقال دهند.

رشیدیان تصریح کرد که افغانستان دارای سابقه تاریخی و فرهنگی طولانی است اما دشمنان و استعمارگران تلاش می کنند که بین مردم و نسل جدید و فرهنگ و گذشته شان که فرهنگی تعاملی و پر از صلح، برادری و تحمل همدیگر بوده فاصله بیندازند و اقدام به ایجاد فرهنگ دروغینی می کنند که در آن کینه، عداوت، تعصب، جهل و بدگمانی موج می زند.

والی خراسان رضوی گفت: با همتی که اصحاب رسانه دارند و تلاشی که مردم خوب افغانستان می کنند این امیدواری وجود دارد که شاهد افشا و خنثی سازی این توطئه ها و گسترش فرهنگ محبت، دوستی و تعامل بین مردم افغانستان باشیم.

وی همچنان خاطرنشان کرد: رادیو دری از گذشته ها نقش اساسی در عرصه اطلاع رسانی و ارتباطات و تعاملات مستمر با مردم افغانستان داشته، چه در زمان جهاد، چه زمان سلطه طالبان و چه در زمان حکومت های جدید، اکنون هم انتظار می رود که فعالیت های رسانه ای در این عرصه بیشتر و بهتر از گذشته شود و فعالیت های این رادیو گسترش بیشتری پیدا کند.