سنبله 01, 1396 14:23 Asia/Kabul
  • محفل انس با قرآن تحت عنوان

محفل انس با قرآن تحت عنوان "در پرتو کلام وحی" از سوی مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری در این محفل که در شام شهادت حضرت امام محمد تقی علیه السلام به همین مناسبت و نیز یادبود شهدای اخیر در افغانستان برگزار شد، بیست نفر از قاریان مطرح و مسوولان دارالقرآن ها در افغانستان و تعدادی از اعضای جامعه قاریان افغان در جمهوری اسلامی ایران، برخی از فرماندهان جهادی، جمع کثیری از علماء، دانشجویان، دانشگاهیان و اقشار مختلف مهاجران افغان حضور داشتند.

تعدادی از قاریان مطرح افغان همچون علیرضا رضایی، مهدی موحد، ذکی واحدیار و دکتر احمد بیژن معصومی در این محفل به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

سید وحیدالله حبیبی معاون مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان و مسوول دفتر مشهد این مرکز در سخنانی در این محفل با تاکید بر اهمیت برگزاری محافل قرآنی و جایگاه حساس فعالیت های قرآنی گفت: هر حرکتی که در راستای دین و اسلام انجام می شود در جهت پیروی از مکتب اهل بیت و قرآن کریم است.

وی تصریح کرد: زیربنای هر حرکت اسلامی قرآن است و اگر در فعالیت های قرآنی به نوجوانان و جوانان توجه جدی شود به استحکام دینی جامعه منجر خواهد شد.

این فعال فرهنگی-اجتماعی افغان پیروی از سیره ائمه اطهار را از ملزومات جامعه امروز و از جمله جامعه افغانستان ذکر کرد و گفت: اگر بخواهیم سربلند زندگی کنیم باید این راه را دنبال کنیم تا طعمه توطئه های دشمنان و استکبار نشویم.

حبیبی عنوان کرد: دشمنان از پیروی مردم از سیره ائمه اطهار و قرآن هراس دارند و اگر امروز افغان ها را در مسجد جوادیه هرات، میرزا ولنگ سرپل یا نقاط دیگر قتل عام می کنند به همین دلیل است.

وی با اشاره به فرمایشی از امام جواد علیه السلام مبنی بر اینکه " هرکس موقعیت شناس نباشد جریانات او را می رباید و هلاک خواهد شد" تاکید کرد که مردم باید شرایط فعلی، توطئه ها و جریان های فکری دشمنان را بشناسند و درک کنند، تا بتوانند با پیروی از سیره قرآن و ائمه اطهار توطئه ها را خنثی و با جریان های فکری مخالف دین مقابله کنند.