قدردانی رئیس العلما بوسنی‌هرزگوین از حمایت‌های ملت و دولت ایران
(last modified Sat, 16 Sep 2017 09:45:40 GMT )
سنبله 25, 1396 14:15 Asia/Kabul
  • قدردانی رئیس العلما بوسنی‌هرزگوین از حمایت‌های ملت و دولت ایران

رئیس العلما و عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری بوسنی‌هرزگوین، حمایت‌های ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را از مردم مظلوم بوسنی در شرایط سخت دوران جنگ بوسنی ستودند.

«حجت الاسلام سید حسن خمینی» تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) که به بوسنی‌هرزگوین سفر کرده است، با «حسین کاوازویچ» Husein Kavazović رئیس العلما، «باقر عزت بگویچ» عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری و اعضای شورای ادیان بوسنی‌هرزگوین دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ «حسین کاوازویچ» رئیس العلماء بوسنی‌هرزگوین در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های ملت و دولت ایران از مردم مظلوم بوسنی در شرایط سخت جنگ در سال‌های 1992 تا 1995 افزود: انقلاب اسلامی ایران با رهبری شجاعانه امام خمینی (ره) همواره الهام‌بخش مسلمانان بوسنی بوده است و مسلمانان این کشور با آموختن درس مقاومت و استقامت، در زمان جنگ بوسنی، به این آموزه‌ها عمل کردند.

«باقرعزت بگویچ» عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری بوسنی‌هرزگوین هم ضمن یادآوری علاقمندی مسلمانان بوسنی از جمله «علی عزت بگوویچ» رهبر فقید مسلمانان بوسنی‌هرزگوین به امام خمینی (ره)، گفت: مردم بوسنی همواره قدردان کمک و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران هستند.

«سید حسن خمینی» تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) هم در این دیدارها، با تشریح دیدگاه‌های امام خمینی (ره) درباره ضرورت وحدت جهان اسلام، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هم همواره بر ضرورت همبستگی جهان اسلام تاکید دارند.