بروجردی: کنگره آمریکا نمی تواند پایبند نبودن ایران به برجام را اعلام کند
(last modified 1396-07-15T11:54:27+00:00 )
میزان 15, 1396 16:24 Asia/Kabul
  • بروجردی: کنگره آمریکا نمی تواند پایبند نبودن ایران به برجام را اعلام کند
    بروجردی: کنگره آمریکا نمی تواند پایبند نبودن ایران به برجام را اعلام کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: کنگره آمریکا با وجود تاکید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای نمی‌تواند گزارش پایبند نبودن تهران را به این توافق اعلام کند.

روزنامه واشنگتن‌پست درگزارشی مدعی شد: احتمالا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، تعیین سرنوشت توافق هسته‌ای ایران را به کنگره آمریکا بسپارد و کاری کند تا نمایندگان کنگره این توافق را لغو کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «علاالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به اینکه پایبندی تهران به برجام توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها اعلام شده است، گفت: «دونالد ترامپ» با فشار صهیونیست‌ها وارد بازی شده که قطعا بازنده اصلی آن خواهد بود.

بروجردی افزود: آمریکا با مخالفت و نقض برجام به دنبال تحت فشار قرار دادن ایران است.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است.

آمریکا با اجرایی شدن برجام، به روش‌های مختلف از جمله وضع تحریم‌های جدید به بهانه ساختگی نقض حقوق بشر و بحث موشکی، منع فروش هواپیما به ایران و فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی فراتر از برجام، در مسیر تخریب توافق هسته‌ای گام برداشته است.

کلیدواژه